Cyberatak na Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej – sieć informatyczna została zainfekowana złośliwym oprogramowaniem. Skutkiem była utrata części danych klientów.
Na szczęście atak nie spowodował zakłóceń w kluczowych systemach zaopatrywania mieszkańców w ciepło.
– Kluczowe systemy w firmie, obsługujące system ciepłowniczy oraz przyjmowanie zgłoszeń do Pogotowia Ciepłowniczego, pracują bez zakłóceń. Klienci mogą mieć jednak kłopot z uzyskaniem od spółki informacji bieżących, na przykład na temat salda rozliczeń czy statusu wniosku o przyłączenie. Dlatego EPEC uruchomił nowy numer dla klientów – zapewnia Małgorzata Pryśko-Grobelna z Elbląskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.
FIRMA PRÓBUJE ODBLOKOWAĆ GŁÓWNĄ CENTRALĘ
Trwają działania mające na celu przywrócenie działania centrali telefonicznej dedykowanej klientom. Wspomniany nowy numer to: 502 489 964.
Zarząd elbląskiej spółki ciepłowniczej zawiadomił o cyberataku Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Marek Nowosad/MarWer