„Echa legendy – Elbląg” – to tytuł nowego filmu promocyjnego miasta. Autorem zdjęć, montażu i reżyserii jest Tomasz Walczak: twórca znany z produkcji realizowanych w technikach timelapse i hyperlapse. W 2023 roku jego realizacja została uznana za najlepszy film turystyczny w kategorii „Miasta” na międzynarodowym festiwalu World Tourism Film Awards w Walencji.
Jak wyjaśnia wiceprezydent Elbląga Piotr Kowal, w klipie podkreślono historyczny charakter miasta.
– Film opisuje poszukiwanie skarbu, czyli złotej łopaty, która została ukryta na terenie Elbląga. Eksplorowane są wszystkie ważne miejskie lokalizacje, na przykład Muzeum Archeologiczno-Historyczne, Galeria EL, Brama Targowa, Bażantarnia czy rzeka Elbląg. Staraliśmy się pokazać atrakcje dla turystów różnego pokroju – wskazał wiceprezydent Elbląga.
Motyw legend i poszukiwania skarbów stanie się również osią szerszej kampanii promującej Elbląg. Tematyka odkrywania miasta zostanie wykorzystana między innymi podczas gry miejskiej. W planach jest także emisja filmu w kinach i telewizjach regionalnych w wybranych częściach Polski.
Marek Nowosad/mk





