Zapadła kluczowa decyzja. Tak ma wyglądać 1,5 km drogi za ćwierć miliarda złotych [FILM]

Wizualizacja wariantu W2 DW211 - węzeł Glincz (graf. Multiconsult Polska)

Gmina Żukowo wydała decyzję środowiskową dla nowego połączenia drogi wojewódzkiej nr 211 z Obwodnicą Metropolitalną w rejonie węzła Glincz. Trasa ma być przedłużeniem obwodnicy Żukowa i połączyć drogę do Kartuz z Obwodnicą Metropolitalną. Nowa droga, przebiegająca nad Jarem Raduni, ma przede wszystkim odciążyć centrum miasta.

Szacunkowy koszt budowy półtorakilometrowego odcinka wraz z ponad 200-metrową estakadą, która będzie się wznosić na wysokość 30 metrów i przebiegać również nad linią kolejową, wynosi około 255 milionów złotych. Na razie nie wiadomo, skąd pochodzą środki na sfinansowanie inwestycji.

ZOBACZ WIZUALIZACJĘ

WARIANT POMARAŃCZOWY

Według wyliczeń, przez estakadę nad chronionym terenem Jaru Raduni będzie przejeżdżać niemal 20 tysięcy samochodów na dobę. Jesienią projektanci działający na zlecenie samorządu województwa zakończyli prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym drogi. Wcześniej wybrano tzw. wariant pomarańczowy – półtorakilometrową trasę z Glincza przez estakadę nad Jarem Raduni do Borkowa.

RG/oprac. puch

Przeczytaj też:

Wybrano wariant przedłużenia obwodnicy Żukowa. Centrum miasta ma odciążyć trasa nad Jarem Raduni

Projekt przedłużenia obwodnicy Żukowa nad Radunią gotowy. Ma umożliwić ominięcie korków

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj