Budowa obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 22 będzie drugą inwestycją w woj. pomorskim z Programu budowy 100 obwodnic. Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłano ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy o łącznej długości 16 km – informuje GDDKiA.
Wydział Komunikacji i Informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował we wtorek, że przetarg, którego szczegóły za kilka dni pojawią się na platformie zakupowej, dotyczy zaprojektowania i wybudowania nowej drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o łącznej długości 16 km.
SZCZEGÓŁY INWESTYCJI
– Droga będzie miała jedną jezdnię, po jednym pasie w obu kierunkach i dodatkowy pas do wyprzedzania występujący naprzemiennie w obu kierunkach (tzw. układ 2+1). Obwodnica Starogardu Gdańskiego będzie połączona z siecią dróg publicznych poprzez ronda turbinowe. Nawierzchnia zostanie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś – precyzuje komunikat GDDKiA.
Na trasie mają powstać wiadukty drogowe i mosty, a jezdnia będzie wyposażona w infrastrukturę ochrony środowiska, w tym przejścia dla zwierząt i przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym. Hałas mają wytłumiać ekrany akustyczne i zieleń izolacyjna.
ODCIĄŻENIE LOKALNYCH DRÓG
Jak podaje GDDKiA, dzięki budowie obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu DK22 wzrośnie bezpieczeństwa mieszkańców, zostanie odciążony lokalny układ komunikacyjny oraz zwiększona przepustowość w samym Starogardzie Gdańskim.
Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Po oddaniu do użytku obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy, jaki koncentruje się w mieście na DK22. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
(PAP)/puch