Zakończyła się budowa 25-metrowego tunelu podziemnego w Lęborku. To nowe połączenie południowej części miasta z dworcem kolejowym. Inwestycja kosztowała ponad 6 milionów złotych. Wkrótce otwarcie.
Podziemny tunel budowano ponad rok. 25-metrowe przejście ma 5 metrów szerokości. Powstały: schody, winda dla osób niepełnosprawnych oraz miejsca dla rowerów. Przy wybudowanym tunelu na początku roku oddano też do użytku parking na 50 pojazdów przy ulicy Żeromskiego. Nowe przejście jest jeszcze zamknięte. Trwają odbiory techniczne, których zakończenie planuje się na koniec lipca.
BEZPIECZNY SKRÓT
– Tą drogą pół kilometra spokojnie będzie można zaoszczędzić na przejściu osób, które idą pieszo do centrów handlowych. Tym samym mieszkańcy z południowej części Lęborka, tj. osiedle Sportowa, będą mieli też lepszą komunikację z północną częścią miasta – mówi Radiu Gdańsk Aleksandra Mielewczyk-Krawczyk, zastępca naczelnika wydziału realizacji inwestycji w lęborskim ratuszu.
„PRZYDAŁYBY SIĘ JESZCZE DWA TAKIE TUNELE”
Na otwarcie nowego tunelu czeka wielu mieszkańców Lęborka.
– To bardzo oczekiwana inwestycja. Jeszcze ze dwa takie tunele by się przydały w naszym mieście. Będzie to ogromne ułatwienie zwłaszcza dla matek z dziećmi. Wiele osób niestety dotychczas ryzykowało i wybierało drogę przez tory kolejowe. Teraz mam nadzieję, że będzie bezpieczniej – mówi mieszkanka ulicy Żeromskiego.
– Nie wszystko jest jeszcze gotowe. I nie wszystko mi się podoba. Poza tym, wiele osób i tak będzie dalej chodziło torami. Dobrze jednak, że ten tunel jest wreszcie gotowy – dodaje kolejna kobieta.
WĘZEŁ PRZESIADKOWY
Tunel powstał w ramach budowanego węzła przesiadkowego w Lęborku. Koszt całego projektu szacowany jest na ponad 37 mln zł. Otwarcie przejścia podziemnego zaplanowano na koniec lipca. Jak informuje lęborski ratusz, w ramach projektu zakupione zostały też nowoczesne autobusy marki Solaris dla Zakładu Komunikacji Miejskiej. Po ulicach Lęborka jeżdżą już trzy Solarisy, dwa ostatnie dotrą do ZKM-u niebawem.
Paweł Drożdż/mkul