Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku ogłosiła w środę przetarg na zaprojektowanie i zbudowanie ostatniego odcinka S6 od obwodnicy Słupska do miejscowości Bobrowniki. Drogowcy ogłosili także przetarg na modernizację drogi krajowej numer 21 od Słupska do Ustki.
– Obie inwestycje są możliwe dzięki zwiększeniu przez rząd budżetu na ten cel. Latem, dzięki decyzji premiera Mateusza Morawieckiego, na tego typu inwestycje trafiły dodatkowe miliardy złotych. Mamy więc całą trasę S6 albo w fazie przetargowej, albo w realizacji, co już fizycznie możemy zobaczyć pomiędzy Gdynią a Bożympolem Wielkim – poinformował rzecznik rządu minister Piotr Müller.
– Jeśli chodzi o trasę DK 21 Słupsk-Ustka, to budżet tej inwestycji trzeba było również zwiększyć. To grubo ponad sto milionów złotych. Trasa również bardzo ważna dla regionu słupskiego, dla ruchu lokalnego i dla turystów. Cieszę się, że obie inwestycje są już w kolejnych fazach realizacji – dodał rzecznik rządu.
UŁATWIENIE DLA MIESZKAŃCÓW
– To kolejne odcinki trasy S6. Można powiedzieć, że Gdynia i Słupsk podają sobie ręce. Inwestycja jest niezwykle ważna nie tylko dla mieszkańców regionu, którzy na przykład dojeżdżają do pracy nieraz codziennie, stojąc w korkach – zauważył wiceminister infrastruktury Marcin Horała.
INWESTYCJE W WOJEWÓDZTWIE
– Bardzo często ze strony naszych politycznych oponentów słyszę argument, że Pomorze jest pomijane w tych dużych inwestycjach. To, co obecnie obserwujemy, przeczy temu najlepiej. Obwodnica Metropolitalna, Droga Czerwona, S6 to przykłady, że ten front robót, dużych inwestycji jest na Pomorzu ogromny – powiedział Marcin Horała.
Kolejny odcinek S6 na trasie Redzikowo (obwodnica Słupska)-Bobrowniki będzie powstawał w takiej samej formule, jak poprzednie. Firma wygrywająca przetarg będzie musiała najpierw zaprojektować, a później zbudować drogę.
OBWODNICA METROPOLITALNA
W przypadku modernizacji drogi krajowej numer 21 Słupsk-Ustka projekt już jest. Przetarg będzie dotyczył przebudowy.
– Mamy już w przetargu Obwodnicę Metropolitalną. Wraz z obwodnicą Żukowa to jest 39 km. Dziś ogłaszamy piąty, ostatni odcinek pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem. W sumie mamy ogłoszone na S6 przetargi na ponad 70 km. Jest to droga dwujezdniowa, dwa pasy w każdą stronę z infrastrukturą towarzyszącą – powiedział pełniący obowiązki dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.
– Trwają już roboty budowlane na odcinku S6 Gdynia Wielki Kack-Bożepole Wielkie. To ponad 41 kilometrów. Trzy firmy realizują te odcinki. Wierzę w to, że w przyszłym roku będziemy w stanie przynajmniej część z nich kierowcom udostępnić – tłumaczył pełniący obowiązki dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.
BEZPIECZEŃSTWO
– Jeśli chodzi o DK 21 jest to przebudowa, która zniweluje wszelkiego rodzaju ostre zakręty, zamiast skrzyżowań pojawią się ronda. Projekt był bardzo szeroko konsultowany lokalnie, społecznie. Pojawi się też ciąg pieszo-rowerowy, którym bezpiecznie będzie można się przespacerować czy przejechać rowerem – dodał Tomasz Żuchowski.
– Projekt przebudowy trasy DK21 przewiduje dużą liczbę dróg dojazdowych i na czas robót na pewno będzie z nich można skorzystać. Postaramy się tak zorganizować prace, by w sezonie wakacyjnym te utrudnienia były jak najmniejsze – mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora GDDKiA w Gdańsku.
Modernizacja trasy Słupsk-Ustka ma się zakończyć w roku 2023. Budowa całej trasy S6 od Goleniowa do Gdyni ma potrwać do roku 2025.