Budowa elektrowni atomowej szansą na modernizację linii kolejowej Lębork – Łeba. PKP PLK rozważają dwa warianty budowy połączenia do elektrowni Lubiatowo – Kopalino.
Pierwszy wariant poprzez modernizację linii Wejherowo – Garczegorze i Lębork – Garczegorze oraz dobudowanie odcinka z Choczewa do nowej elektrowni. Drugi wariant polegałby na modernizacji linii Wejherowo – Choczewo wraz z budową nowych odcinków oraz modernizacji linii Lębork – Łeba, a także budowie nowego fragmentu linii kolejowej od stacji Stęknica do elektrowni oraz do Choczewa. Preferowanym przez PKP PLK wariantem jest ten drugi. Burmistrz Łeby Andrzej Strzechmiński podkreśla, że to plany ważne nie tylko dla idei powstania elektrowni jądrowej.
– Z tych rozmów, które prowadziłem z PKP PLK wynika, że pociąg mógłby kursować cały rok zapewniając transport i na czas budowy elektrowni, ale również dowóz pracowników już po uruchomieniu siłowni. Czas przejazdu miałby wynosić z Lęborka do Łeby od 16 do 18 minut, a z Łeby do Choczewa około dwudziestu minut. To byłoby dla nas doskonałe rozwiązania, bo linia kolejowa musi zostać zmodernizowana-dodaje Strzechmiński.
Teraz linią olejową Lębork-Łeba pociągi mogą poruszać się z prędkością około 30 km/h.
Przemysław Woś/kan