Tylko jeden szyld na budynku w centrum Ustki, do tego ażurowy. Zakaz nachodzenia reklam na okna i detale architektoniczne oraz drzewa. To niektóre zapisy projektu uchwały krajobrazowej, jaką przygotował samorząd. Najważniejszym założeniem jest podzielenie miasta na obszary – w centrum będą obowiązywały bardziej rygorystyczne przepisy niż w okolicach plaży i na obrzeżach.
Trzecie podejście Ustki do uchwały krajobrazowej. Samorząd po raz kolejny opracował plan dokumentu, który określi, jak powinny wyglądać między innymi reklamy w przestrzeni miejskiej. Projekt między innymi ogranicza liczbę szyldów na budynkach. W centrum i na zabytkach może wisieć tylko jeden plus dodatkowo jeden w witrynie. Szyld będzie musiał być także ażurowy.
– Pierwsze dwa projekty nie podobały się radnym, dlatego przygotowaliśmy kolejny projekt – wyjaśnia Bartosz Gwóźdź-Sproketowski, wiceburmistrz Ustki. – Myślę, że tak jak każde inne miasto turystyczne jesteśmy oceniani także pod kątem chaosu reklamowego. Czy ta reklama się narzuca, czy jest nachalna. Obecnie mamy takie miejsca, gdzie reklamy są dość „intensywne”, dlatego też chcemy to uporządkować po to, aby turysta do nas przyjeżdżający mógł po prostu cieszyć się krajobrazem Ustki – tłumaczył.
Obecnie projekt uchwały jest konsultowany z mieszkańcami. Uwagi można składać do 16 stycznia.
Szczegóły projektu można zobaczyć TUTAJ.
Kinga Siwiec/ol