Druga jezdnia obwodnicy Słupska z zezwoleniem. Przewidziano też modernizację już istniejącej

(Fot. GDDKiA)

Jest zgoda na rozbudowę obwodnicy Słupska. Wojewoda pomorski wydał ZRID, czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Prace będą polegały na dobudowaniu drugiej jezdni obwodnicy Słupska na odcinku dziewięciu i pół kilometra. Ta część trasy S6 została oddana do użytku w 2010 roku, ale jest dwujezdniowa tylko w obrębie czterech węzłów obwodnicy.

O decyzji poinformował minister Piotr Müller, rzecznik rządu. – Jest mi niezmiernie miło, że mogłem być częścią inicjatywy, która w bezprecedensowy sposób usprawni poruszanie się po całym Pomorzu. Nie byłoby to możliwe bez decyzji premiera Mateusza Morawieckiego i rządu o pełnym finansowaniu trasy S6 z 2020 roku. Dziś zapadła ważna decyzja dla mieszkańców Słupska, która fizycznie rozpoczyna prace przy rozbudowie obwodnicy miasta. To przybliża nas do kolejnych prac – podkreślał.

– Rozbudowane zostaną odcinki pomiędzy węzłami Słupsk Zachód, dawniej Reblinko i Słupsk Południe, dawniej Kobylnica o długości ponad 2,3 km oraz pomiędzy węzłami Słupsk Południe i Słupsk Wschód, dawniej Głobino o długości prawie pięciu kilometrów, a także odcinek pomiędzy węzłami Słupsk Wschód i Redzikowo o długości 2,2 km. W ramach umowy przewidziano też poszerzenie jezdni południowej do wymaganej szerokości dziesięciu metrów wraz z poprawą jej odwodnienia. Zostaną także zaprojektowane i wybudowane cztery obiekty mostowe, w tym największy z nich, czyli drugi most przez rzekę Słupię o długości około 148 m. Ponadto, minimalizując przyszłościowo wpływ rozbudowanej obwodnicy na otoczenie, wydłużone zostaną ekrany akustyczne. Na trasie stanie dodatkowe 640 metrów takich ekranów – poinformował Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

PRACE POTRWAJĄ PONAD TRZY LATA

Firma Strabag, która podpisała w maju zeszłego roku umowę na zaprojektowanie i rozbudowę inwestycji, ma na nie 38 miesięcy. Koszt prac nieco przekroczy 128 milionów złotych.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Austostrad ma także podpisane umowy z wykonawcami na pozostałe odcinki trasy S6 – 16-kilometrowy Słupsk-Bobrowniki, 13-kilometrowy Bobrowniki-Skórowo, a także prawie 11-kilometrowy Skórowo-Leśnice oraz 22-kilometrowy Leśnice-Bożepole Wielkie. Trasa S6 na odcinku od Bożegopola Wielkiego do obwodnicy Trójmiasta została otwarta w grudniu zeszłego roku. Umowy z wykonawcami zostały podpisane także na 32-kilometrowe odcinki Chwaszczyno-Żukowo i Żukowo-Gdańsk Południe wraz z siedmiokilometrową obwodnicą Żukowa. Cała trasa S6 od Gdańska do Szczecina ma być przejezdna do końca 2025 roku.

Przemysław Woś/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj