Jest zgoda na rozbudowę obwodnicy Słupska. Wojewoda pomorski wydał ZRID, czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Prace będą polegały na dobudowaniu drugiej jezdni obwodnicy Słupska na odcinku dziewięciu i pół kilometra. Ta część trasy S6 została oddana do użytku w 2010 roku, ale jest dwujezdniowa tylko w obrębie czterech węzłów obwodnicy.
O decyzji poinformował minister Piotr Müller, rzecznik rządu. – Jest mi niezmiernie miło, że mogłem być częścią inicjatywy, która w bezprecedensowy sposób usprawni poruszanie się po całym Pomorzu. Nie byłoby to możliwe bez decyzji premiera Mateusza Morawieckiego i rządu o pełnym finansowaniu trasy S6 z 2020 roku. Dziś zapadła ważna decyzja dla mieszkańców Słupska, która fizycznie rozpoczyna prace przy rozbudowie obwodnicy miasta. To przybliża nas do kolejnych prac – podkreślał.
– Rozbudowane zostaną odcinki pomiędzy węzłami Słupsk Zachód, dawniej Reblinko i Słupsk Południe, dawniej Kobylnica o długości ponad 2,3 km oraz pomiędzy węzłami Słupsk Południe i Słupsk Wschód, dawniej Głobino o długości prawie pięciu kilometrów, a także odcinek pomiędzy węzłami Słupsk Wschód i Redzikowo o długości 2,2 km. W ramach umowy przewidziano też poszerzenie jezdni południowej do wymaganej szerokości dziesięciu metrów wraz z poprawą jej odwodnienia. Zostaną także zaprojektowane i wybudowane cztery obiekty mostowe, w tym największy z nich, czyli drugi most przez rzekę Słupię o długości około 148 m. Ponadto, minimalizując przyszłościowo wpływ rozbudowanej obwodnicy na otoczenie, wydłużone zostaną ekrany akustyczne. Na trasie stanie dodatkowe 640 metrów takich ekranów – poinformował Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
PRACE POTRWAJĄ PONAD TRZY LATA
Firma Strabag, która podpisała w maju zeszłego roku umowę na zaprojektowanie i rozbudowę inwestycji, ma na nie 38 miesięcy. Koszt prac nieco przekroczy 128 milionów złotych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Austostrad ma także podpisane umowy z wykonawcami na pozostałe odcinki trasy S6 – 16-kilometrowy Słupsk-Bobrowniki, 13-kilometrowy Bobrowniki-Skórowo, a także prawie 11-kilometrowy Skórowo-Leśnice oraz 22-kilometrowy Leśnice-Bożepole Wielkie. Trasa S6 na odcinku od Bożegopola Wielkiego do obwodnicy Trójmiasta została otwarta w grudniu zeszłego roku. Umowy z wykonawcami zostały podpisane także na 32-kilometrowe odcinki Chwaszczyno-Żukowo i Żukowo-Gdańsk Południe wraz z siedmiokilometrową obwodnicą Żukowa. Cała trasa S6 od Gdańska do Szczecina ma być przejezdna do końca 2025 roku.
Przemysław Woś/MarWer