Odciążenie centrum miasta, nowy wiadukt nad rzeką Łebą i drugi nad torami kolejowymi na linii 202. Lębork podpisał dziś umowę na łącznik od drogi S6 do ulicy Gdańskiej.
W poniedziałek Lębork podpisał umowę z Budimeksem na zaprojektowanie i budowę łącznika między przyszłą S6 a ulicą Gdańską. Koszt to prawie 43 miliony złotych za odcinek o długości 680 metrów. To jednak z najdroższych dróg w regionie. Powodem tak wysokiej ceny jest duży zakres inwestycji.
– Wynika to po pierwsze z warunków gruntowych, które są bardzo niekorzystne w tym regionie – tłumaczy Jakub Makowski, kierownik robót z Budimeksu. – Wybudujemy też dwa obiekty inżynierskie, jeden nad linią kolejową 202, a drugi nad rzeką Łebą.
Co ważne, obiekt nad torami będzie uwzględniał planowaną modernizację linii kolejowej nr 202, która docelowo stanie się linią dwutorową. Konieczna będzie również przebudowa czynnej linii WN kolidującej z planowaną trasą. W ramach inwestycji powstanie również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz oświetlenie uliczne.
Nowe połączenie rozpocznie się od przyszłego węzła Lębork Wschód. Jednojezdniowa droga z dwoma pasami ruchu poprowadzi do skrzyżowania ul. Gdańskiej z ul. Wiejską, które zostanie zastąpione przez nowe rondo.
Trasa główna będzie miała kluczowe znaczenie dla usprawnienia ruchu w regionie, ponieważ odciąży ona komunikacyjnie centrum miasta. Ruch z kierunku Trójmiasta do Łeby zostanie skierowany z obecnie budowanej S6 na nową drogę, dzięki czemu turyści nie będą musieli przejeżdżać przez centrum miasta. Nowe połączenie drogowe może stać się też częścią przyszłej obwodnicy wschodniej miasta Lęborka.
Inwestycja ma powstać w terminie 38 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Alek Radomski