Pociągi wracają na trasę Słupsk – Ustka po pięciu miesiącach przerwy

Stacja kolejowa w Ustce (fot. Radio Gdańsk/Przemysław Woś)

W sobotę, 11 stycznia, po niemal pięciu miesiącach przerwy, wracają do kursowania pociągi linii Słupsk – Ustka. Od września ubiegłego roku pasażerów woziły autobusy komunikacji zastępczej. Powodem wyłączenia z użytkowania części linii numer 405 z powodu modernizacji stacji w Słupsku oraz budowy drugiego toru na odcinku Słupsk – Lębork.

Po wznowieniu ruchu prace na stacji w Słupsku będą kontynuowane i ze względu na ich natężenie pociągi na trasie Słupsk – Ustka będą jeździły z różną prędkością oraz czasem przejazdu – nawet powyżej dwudziestu minut. Wyłączenie tego odcinka z użytkowania było kłopotliwe dla pasażerów składów dalekobieżnych. Podróżni musieli wysiadać na stacji w Słupsku i po przejściu około pięciuset metrów wsiadać do autobusów zastępczych, które przewoziły pasażerów do Ustki.

DRUGI TOR I NOWE PRZYSTANKI

PKP PLK kontynuują prace na linii 202 Słupsk -Lębork.

– Docelowo, do 2026 r., wybudujemy na trasie drugi tor, co zwiększy przepustowość na linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Przebudujemy wszystkie przystanki i stacje, co znacząco poprawi komfort obsługi podróżnych. Powstaną także nowe przystanki, które zwiększą dostęp do kolei w tej części woj. pomorskiego. Pociągi pasażerskie po zakończeniu inwestycji przyśpieszą do 160 km/h. W trakcie postępowania przetargowego są prace dla odcinka Gdynia-Chylonia – Lębork. Ten etap zadania planujemy zakończyć w 2029 roku – informuje biuro prasowe PKP PLK.

MILIARDOWA INWESTYCJA

Inwestycja będzie kosztowała miliard osiemset milionów złotych.

Przemysław Woś/puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj