Sprawy meldunkowe, zgłoszenie pobytu stałego lub czasowego, wnioski i odpisy w zakresie aktów stanu cywilnego czy te dotyczące gospodarowania odpadami – to tylko część usług, z których mieszkańcy Ustki mogą skorzystać bez wychodzenia z domu. To urzędnik ich odwiedzi.
– Usługa Mobilny Urzędnik jest przeznaczona dla naszych mieszkańców o szczególnych potrzebach. Wsparciem objęte zostały osoby niepełnosprawne, niezdolne do pracy, chore, seniorzy, a także opiekunowie osób zależnych – informuje Eliza Mordal, rzecznik usteckiego magistratu.
– Zakres spraw realizowanych w ramach usługi Mobilnego Urzędnika to między innymi sprawy meldunkowe, jak zgłoszenie pobytu stałego/czasowego czy zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego/czasowego, w zakresie Usteckiej Karty Mieszkańca, czyli złożenie wniosku o przyznanie Usteckiej Karty Mieszkańca i odbiór Karty w formie fizycznej. Pomagamy także w zakresie spraw realizowanych przez Urząd Stanu Cywilnego. To na przykład przyjęcie wniosków o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego, o zmianę imienia lub nazwiska, w sprawie sprostowania lub uzupełnienia aktu stanu cywilnego oraz przyjęcie wniosków o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym. Można także otrzymać pomoc w zakresie odpadów komunalnych i tu choćby złożyć deklarację czy korektę o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – dodaje.
Zgłoszenia mogą być dokonywane w godzinach pracy urzędu – telefonicznie pod numerem telefonu 725 434 859 lub e-mailowo na adres: mobilnyurzednik@um.ustka.pl.
Joanna Merecka-Łotysz/am





