Od 14 grudnia pasażerowie ponownie będą mogli podróżować pociągami na trasie Słupsk – Lębork. Nowy kolejowy rozkład jazdy wprowadzi powrót składów na modernizowany odcinek linii nr 202, który przez ponad trzy miesiące obsługiwany był autobusami zastępczymi. Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że od tego momentu nie są planowane kolejne zamknięcia trasy.
Podróżni skorzystają z nowoczesnych, przebudowanych peronów w Pogorzelicach i Jezierzycach Słupskich, a ruch na odcinku Lębork – Pogorzelice odbywać się będzie już dwutorowo. W kolejnych etapach modernizacji możliwa będzie jazda z prędkością do 160 km/h, co skróci czas podróży między Gdynią a Słupskiem o około 15 minut.
MODERNIZACJA STACJI SŁUPSK
Inwestycja obejmuje także modernizację stacji Słupsk. Pasażerowie mogą już korzystać z nowych peronów nr 3 i 4, a wkrótce ruszy budowa peronów nr 1 i 2. Trwają również prace przy przebudowie wiaduktów kolejowych w mieście – największy z nich, na ul. Szczecińskiej, ma zostać udostępniony kierowcom i pieszym w lipcu 2026 roku.

Remont linii kolejowej 202 przebiegającej przez Słupsk (fot. Polskie Linie Kolejowe)
MODERNIZACJA LINII SŁUPSK – LĘBORK
Modernizacja linii Słupsk – Lębork obejmuje blisko 50 km torów. Powstaje drugi tor zwiększający przepustowość, a czas przejazdu zostanie skrócony. Na trasie planowane są też trzy nowe przystanki – w Runowie, Siemianicach i Łebieniu – co ułatwi dostęp do kolei mieszkańcom regionu. W Jezierzycach i Damnicy powstaną nowoczesne przejścia podziemne z windami, które ułatwią dojście do peronów.
PRAWIE DWA MILIARDY ZŁOTYCH
Cała inwestycja kosztuje około 1,8 miliarda złotych i jest finansowana głównie z funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz programu FEnIKS.
Joanna Merecka-Łotysz/puch





