Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego ogłosiło przetarg na przygotowanie studium korytarzowego dla trasy, która miałaby w przyszłości połączyć węzeł Miszewo Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej z gdańskim lotniskiem. Studium ma powstać także dla drogi, która pobiegnie od węzła Gdynia Północ Drogi Czerwonej, w śladzie planowanej przed laty Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, do obwodnicy Władysławowa.
Dokument pokaże możliwości – mówi szef biura Jakub Pietruszewski. – Wyznaczy i przeanalizuje warianty lokalizacyjne takiego korytarza. Wskaże też najbardziej optymalne rozwiązanie z punktu widzenia społecznego. Weźmie pod uwagę także uwarunkowania środowiskowe i funkcjonalno-techniczne – podkreśla.
Pietruszewski zastrzega, że planowanie jest na bardzo wstępnym etapie. W przypadku drogi na północ powstanie także studium sieciowe, które pokaże, jakiej kategorii powinna być to trasa.
– Opracowanie wcale nie musi pokazać, że do Władysławowa potrzebna będzie nowa droga. Może wskazać inwestycje na dzisiejszej trasie 216 – wyjaśnia szef biura.
Oba dokumenty powinny powstać w ciągu ośmiu – dwunastu miesięcy od momentu podpisania umowy. Będą podstawą do dalszych analiz techniczno-ekonomiczno-środowiskowych. Analizy zostaną sfinansowane ze środków pomocy technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego.
Sebastian Kwiatkowski/ua