Dwa nowe warianty połączenia Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta z gdańskim lotniskiem przygotowali do konsultacji społecznych projektanci. Od jesieni powstaje studium korytarzowe trasy „OMT Węzeł Miszewo – Port Lotniczy”.
Po styczniowych spotkaniach informacyjnych wsłuchaliśmy się w głos mieszkańców. Żadna z aktualnych pięciu propozycji nie przebiega przez centrum Banina – mówi Michał Mokrzański z firmy Databout, pracującej na zlecenie Pomorskiego Biura Planowania Regionalnego.
– Utrzymaliśmy część korytarzy. Te, które mocno ingerowały w obecną zabudowę Banina, zostały na tym etapie usunięte z dalszych analiz. Mamy natomiast alternatywy wobec nich. Zależy nam na utrzymaniu ładu przestrzennego. ale też zapewnieniu odpowiedniej funkcji drodze – wyjaśnia.
Możliwe połączenia prowadzą przy wsi Czaple i włączają się do ulicy Słowackiego pod terenem lotniska. Zupełnie nowy wariant miałby zaczynać się na nowym węźle ekspresówki „Borowiec”, a nie „Miszewo”, jak pozostałe – tłumaczy Mokrzański.
– Cztery z wariantów zaczynają bieg na realizowanym obecnie węźle Miszewo i następnie albo biegną w kierunku Rębiechowa, albo omijają Czaple, włączając się w ulicę Słowackiego. Jeden z wariantów rozpoczyna bieg na proponowanym węźle Borowiec. W zakresie zakończenia opracowania: trzy z wariantów biegną od strony zachodniej w kierunku ulicy Słowackiego. Jeden proponowany jest pod portem lotniczym, a jeden dołącza do ulicy Nowatorów i następnie, w ciągu ulicy Budowlanych, też dochodzi do Słowackiego – mówi.
Konsultacje społeczne odbędą się we wtorek o godz. 16:30 i 19:00 w szkołach przy Azaliowej w Kokoszkach i Tuchomskiej w Baninie. Uwagi do 12 maja zgłaszać można także drogą internetową pod adresem mailowym sk-miszewo@databout.pl. Ankieta konsultacyjna jest dostępna >>>TUTAJ.
Wyniki analizy wielokryterialnej znane będą w drugiej połowie roku. Mają pokazać, czy inwestycja jest zasadna, a jeśli tak, to w jakim kształcie.
Sebastian Kwiatkowski/ua