Remont Nabrzeża Przemysłowego. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe Portu Gdańsk

(Fot. Materiały prasowe)

Niebawem rozpocznie się budowa umocnienia dna wzdłuż Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Wewnętrznym oraz wymiana jego linii odbojowej. Dzięki tej inwestycji, opiewającej na blisko 28 mln zł, nastąpi zwiększenie głębokości technicznej przy nabrzeżu do 10 metrów, co znacząco zwiększy możliwości przeładunkowe operatorów.

Wykonanie umocnienia dna poprawi bezpieczeństwo konstrukcji nabrzeża, a wymiana linii odbojowej na odc. III-1 i III-2 umożliwi obsługę większych jednostek. Prace będą wykonywane etapami na odcinkach o łącznej długości 802 m. Nabrzeże Przemysłowe zlokalizowane jest na terenie prawobrzeżnej części Portu Wewnętrznego w Gdańsku.

INWESTYCJA BĘDZIE GOTOWA PO DWÓCH LATACH

Umowa z wykonawcą, czyli konsorcjum firm, którego liderem jest Erbud S.A., została podpisana na początku grudnia bieżącego roku. Przekazanie terenu budowy nastąpi w pierwszym tygodniu stycznia 2024 r. Inwestycja ma być gotowa po dwóch latach.

– Naszym celem jest tworzenie możliwości dla biznesu. Inwestycje planujemy i realizujemy pod potrzeby obecnych, ale i przyszłych kontrahentów. Właśnie dobiegło końca jedno z takich przedsięwzięć. Rozbudowa rejonu Nabrzeża Przemysłowego, która wpisuje się w długoterminową strategię inwestycyjną Portu Gdańsk, w zdecydowany sposób poprawi komunikację, usprawni przeładunki, a także pozwoli na skomercjalizowanie nowych terenów inwestycyjnych. Teraz przyszedł czas na modernizację samego nabrzeża. Za dwa lata, gdy zostanie oddane do użytku, będą przy nim obsługiwane większe jednostki, co z pewnością zwiększy możliwości przeładunkowe operatorów – wyjaśnia Kamil Tarczewski, wiceprezes Portu Gdańsk.

WIĘKSZE DOPUSZCZALNE ZANURZENIE STATKÓW

Zakres zamówienia obejmuje roboty czerpalne, wykonanie umocnienia dna oraz wymianę linii odbojowej i innego wyposażenia nabrzeża.

– Modernizacja nabrzeża spowoduje również, że zminimalizowane zostanie ryzyko powstawania niekorzystnych dla konstrukcji nabrzeża przegłębień dna oraz zwiększy dopuszczalne zanurzenie statków, co jest bardzo ważne dla naszych kontrahentów. Dodatkowo bardzo istotne jest dla nas również to, że inwestycja w całości będzie nadzorowana przez kadrę inżynierską portu – dodaje Łukasz Jabłonowski, dyrektor departamentu infrastruktury hydrotechnicznej ZMPG.

mat. pras./jk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj