Apel lotniska w Gdańsku: „Przyjedź dużo wcześniej”. To z uwagi na globalną awarię systemów operacyjnych

lotnisko2

W związku z licznymi sygnałami o utrudnieniach w systemach odpraw, lotniska proszą o weryfikację statusu lotu bezpośrednio u przewoźników (w aplikacji lub na stronie internetowej). Awaria dotknęła m.in. systemów odpraw linii Wizz Air i Ryanair. W związku z tym przewoźnicy apelują o jak najszybsze odprawianie się – 3 godziny przed odlotem – i przybywanie na lotnisko w celu odprawy przy stanowisku check-in.

Podobną prośbę wystosował do podróżnych Port lotniczy Gdańsk-Rębiechowo im. Lecha Wałęsy.

– W związku z globalną awarią systemów operacyjnych Microsoft, na #airportgdansk występują zakłócenia i opóźnienia operacji lotniczych. Loty mogą być odwoływane. Apelujemy o sprawdzanie statusu lotu na stronach linii lotniczych. Prosimy również o regularne sprawdzanie tablicy przylotów i odlotów na stronie www.airport.gdansk.pl. Zalecamy, aby przyjechać na lotnisko kilka godzin przed planowanym odlotem – informuje w imieniu lotniska w gdańsku rzecznik prasowa Agnieszka Michajłow.

PRZERWA W KOMUNIKACJI MASOWEJ

Jako wstępną przyczynę Microsoft podał zmianę konfiguracji na Azure, która jest platformą chmurową, co miało spowodować „przerwę w komunikacji między zasobami pamięci masowej i obliczeniowymi, czego skutkiem były awarie łączności wpływające na podrzędne usługi Microsoft 365 zależne od tych połączeń”. Jak informują media, problemy mogły być związane także z aktualizacją oprogramowania CrowdStrike, chroniącego przed cyberatakami – poinformowała Polska Agencja Prasowa.

Wcześniej pisaliśmy o awarii systemów, która dotknęła także banki i placówki zdrowia. >>>

oprac. puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj