To nagroda za wiedzę, pracę zespołową i spryt. Wyróżniono najlepsze drużyny w IV Pomorskim Turnieju Gier Decyzyjnych „GFKM Master”. Uczniowie wcielają się w osoby zarządzające przedsiębiorstwem. – To bardzo cenne doświadczenie – podkreśla Aleksander Wiszko, członek zwycięskiego zespołu z I Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni.
– Nauczyliśmy się wielu nowych rzeczy, przede wszystkim umiejętności miękkich przydatnych w biznesie. Mam wrażenie, że to dało mi o wiele więcej niż to, czego zazwyczaj uczę się w szkole. Mam nadzieję, że przyda mi się to w przyszłości w zawodach, które będę wykonywał – mówi Aleksander Wiszko.
– Gra opiera się na realistycznych wyliczeniach – wyjaśnia Patryk Wardziński z Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. – Mamy dostęp do platformy marketplace, która jest zaawansowaną symulacją biznesową odzwierciedlającą realne warunki rynku. Uczestnicy, podejmując decyzje, funkcjonują w realnym biznesie. Zatem, spotkało się sześć różnych firm na wspólnym rynku i konkurowały ze sobą, prowadząc własną działalność – dodaje.
W czwartym finale Pomorskiego Turnieju Gier Decyzyjnych „GFKM Master” wyróżniono w sumie 5 zespołów.
Oskar Bąk/puch