Sztuczna inteligencja ułatwi pracę gdańskich lekarzy. Rozmowy z pacjentem będą wyglądały inaczej

(fot. Gdański Uniwersytet Medyczny)

Sztuczna inteligencja wchodzi do świata gdańskiej medycyny. W Uniwersyteckim Centrum Klinicznym i na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym trwają testy systemu AdmedVoice, który ma wykonywać dużą część papierkowej pracy za lekarzy.

– AdmedVoice to system do obsługi głosowej dokumentacji medycznej – wyjaśnia dr Beata Graff z Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. – Będzie można podyktować notatkę, a system rozpozna, czego dotyczy dany tekst i w odpowiedni katalog uzupełni informacje. Ponadto chcemy, żeby można było przywołać dokumentację z systemu szpitalnego, podsumować wizytę i wystawić receptę – dodaje.

KORZYŚCI DLA LEKARZA I PACJENTA

Dr Beata Graff zaznacza, że system będzie działał z korzyścią zarówno dla lekarza, jak i pacjenta. – Część wpisywania dokumentacji do komputera nam odpadnie, dzięki temu będę mogła patrzeć na pacjenta podczas wizyty i poświęcić mu więcej czasu, żeby lepiej wytłumaczyć zalecenia – podkreśliła.

Projekt jest finansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Aktualnie trwają testy systemu, a jego wdrożenie jest planowane pod koniec 2026 roku. Przy projekcie pracują Politechnika Gdańska, Gdański Uniwersytet Medyczny, Uniwersyteckie Centrum Kliniczne i partner biznesowy – firma E-Trust.

Tymon Nieśmiałek/am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj