Ludzie i Pieniądze



Taksówkarze chcą czasowego wyłączenia aplikacji do zamawiania przejazdów. Ale „to klienci wybierają”

Zgodnie z przyjętym przez rząd projektem ustawy, pośrednicy, działający za pomocą aplikacji mobilnych, będą mogli w Polsce działać legalnie, ale z pewnymi ograniczeniami. Taksówkarze sprzeciwiają się legalizacji pośredników, żądają wycofania się rządu z tych planów i ograniczenia działalności przewoźników. korzystających z technologii mobilnych. Żądają też zablokowania aplikacji Ubera. Jaka więc będzie przyszłość aplikacji w Polsce?

NIK uważa, że Zatoce Gdańskiej grozi katastrofa ekologiczna. Ministerstwo uspokaja. Która ze stron ma rację?

Najwyższa Izba Kontroli uważa, że istnieje zagrożenie potężnego skażenia środowiska paliwem, które znajduje się na Frankenie. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uspokaja natomiast, że paliwo zostało zużyte, kiedy statek został zaatakowany, a to, które może się wciąż znajdować na dnie, nie ma możliwości skażenia środowiska. Czy jesteśmy w stanie powiedzieć, kto w tym sporze ma rację – Najwyższa Izba Kontroli czy Resort Gospodarki?

„Musimy wykonać olbrzymi wysiłek, ale należy to robić rozsądnie.” Eksperci rozmawiają o przyszłości polskiej energetyki

„Energetyka dla gospodarki, gospodarka dla energetyki” to hasło Ogólnopolskiego Szczytu Energetycznego, który odbywa się w Europejskim Centrum Solidarności. Jaka jest sytuacja polskiej energetyki? Jak zapewnić nam energetyczne bezpieczeństwo? Przyszłością są odnawialne źródła energii, ale czy powinniśmy rezygnować z węgla? Specjaliści odpowiadają.

„Teraz wszystko jest w sieci, więc biuro mogę mieć wszędzie”. O coworkingu i colivingu podczas konferencji „Coworking Now”

Coworking, czyli nie tylko przestrzeń do pracy, ale też nowe podejście do działania i kontaktów z innymi ludźmi. Ten nowy model zyskuje coraz większą popularność. Jak to się wszystko zaczęło, jak się rozwija i dlaczego warto zmienić styl swojego życia? O tym opowiedzieli uczestnicy konferencji „Coworking Now”.

„Kluczową rolą jest czas i możliwości infrastrukturalne”. Czy kontenery z portów powinny jeździć koleją?

Przepustowość trójmiejskich portów jest coraz większa, ale co dzieje się dalej z ładunkami, które z nich wyjeżdżają? Jak uniknąć sytuacji zablokowania dróg prowadzących do portów? Rozwiązaniem może być pociąg, na który można załadować kilka razy więcej kontenerów niż na ciężarówkę. Eksperci dostrzegają wiele zalet transportu kolejowego.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj