Polska jest drugim po Turcji krajem, w którym jeździ najwięcej aut zasilanym gazem propan-butan LPG. W rozmowie z Sebastianem Kwiatkowskim o paliwie opowiedział Sławomir Barabasz, od ponad dwudziestu lat zajmujący się technologią LPG.
Prowadzący program podkreślał, że czasy się zmieniają, a technologia wraz z nimi. A jak ma się branża LPG obecnie w Polsce?
– Do tej pory silniki spalinowe w Polsce królują i jest perspektywa pracy w tym sektorze. Tak samo jak rozwijają się technologie produkcji samochodów i silników, tak samo ewoluują instalacje gazowe. Te instalacje, które montujemy teraz, w stosunku do tych sprzed dziesięciu lat, to są zupełnie inne możliwości. Coraz więcej silników można robić, których wcześniej nie można było konwertować na gaz – wyjaśniał Sławomir Barabasz.
– W instalacjach do silników z wtryskiem bezpośrednim problemem był do tej pory duży udział benzyny w stosunku do zużytego gazu, rzędu 20-25%. Obecnie stosowane instalacje dochodzą do poziomu 7%, a to jest duża różnica.
POSŁUCHAJ CAŁEJ AUDYCJI:
Sebastian Kwiatkowski/URS