„Od małego wmawia się nam modele zachowań. To wielka manipulacja”. Jak się robi świąteczne reklamy?

Mówi się, że zaraz po świętach można trafić na największe promocje. Jednak często to nie my wychodzimy zwycięsko z zakupów, a sprzedawcy, którzy pozbywają się zbędnego towaru. Jak bronić się przed poczuciem, że musimy coś mieć, bo akurat się to opłaca?

Gościem Sylwestra Pięty była doktor Barbara Kijewska z Uniwersytetu Gdańskiego, zajmująca się między innymi tematem konsumpcjonizmu.

– Świat marketingu i biznesu ma doskonale obeznane techniki kuszenia nas. Od lat 50. buduje staranne strategie, według których nabywamy wiedzy, jak żyć i dzięki czemu będziemy szczęśliwi. Używa się języka mocnych emocji, takiego jak: prawdziwe, radosne i domowe święta, wyznaczając nam modele zachowań – mówiła doktor Barbara Kijewska. – Jest to ogromna manipulacja, w którą wkręcamy się od małego. Jest tutaj wielki interes świata komercji – dodała.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj