Prace w Porcie Wewnętrznym Gdańsk idą pełną parą. Odbudują umocnienia brzegowe

Zmiany w Porcie Wewnętrznym Gdańsk. Ruszyła odbudowa umocnień i przebudowa części nadwodnej nabrzeży. Prace przy umocnieniach brzegowych Martwej Wisły i w całym kanale portowym prowadzi Korporacja Budowlana Doraco. Podobne prace prowadzone są przy nabrzeżu Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew.

Trwa także rozbudowa wewnątrzportowego toru wodnego. Przebudowa nabrzeży potrwa do końca 2020 roku. – Działania te są częścią realizowanego przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wieloetapowego projektu modernizacji infrastruktury – mówi wiceprezes Portu Gdańsk Marcin Osowski, z którym rozmawiała Anna Rębas podczas rejsu kanałem portowym w Gdańsku. Za dwa lata Port Gdańsk chce oddać do użytku także unowocześnione i rozbudowane Nabrzeże Oliwskie.
Środki na remonty pochodzą w 85 procentach z funduszy Unii Europejskiej pozyskanych w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Łącznie do 2020 roku poziom inwestycji w Porcie Gdańsk sięgnie 3 mld złotych. Prace są także prowadzone na nabrzeżach: Oliwskim, Pięciu Gwizdków oraz Ziółkowskiego, a także na stanowisku dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk. Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz Ro-Ro.
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj