Są tak wysokie, że trzeba je było oznaczyć na specjalnych mapach lotniczych. Suwnice Terminala Kontenerowego DCT 2 mają po 130 metrów. Nasz reporter wybrał się na wycieczkę po nich. O tym jak działają te kolosy i co z nich widać opowiadał mu Michał Biernacki – Dyrektor ds. Projektów w DCT. Michał Biernacki nie tylko opowiada o suwnicach, ale też o tym jak działa terminal. To osoba odpowiedzialna za całościowy rezultat budowy drugiego głębokowodnego nabrzeża – T2.
Jak w Gdańsku rozładowuje się statki, które są większe od największych lotniskowców amerykańskich? – posłuchaj rozmowy z Michałem Biernackim.
Z Michałem Biernackim eskapada na jedną z suwnic. Zdjęcia W.Raszkiewicz
Dziś uroczyście otwarto drugi terminal w DCT.To dwukrotnie zwiększy możliwości przeładunkowe portu. Do tej pory w pierwszym terminalu można było rocznie przeładować około półtora miliona kontenerów, teraz będzie można 3 miliony. Obecnie zawijają tu statki o pojemności 18-u tysięcy TEU, na początku działalności pierwszego terminala DCT (2007 r) zawijały tu jednostki o pojemności do 500 TEU. Drugie nabrzeże głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk wyposażone jest w pięć najnowocześniejszych suwnic STS o wysięgu 25 rzędów kontenerów, zdolnych do obsługi największych statków kontenerowych na świecie. Widać je z każdej plaży w Trójmieście.