Pierwsze dni po powrocie do nauki stacjonarnej. „W szkole nie tylko przeprowadzamy edukację – dzieci się uspołeczniają”

Po kolejnych miesiącach przerwy dzieci z klas I-III wróciły do szkoły. Były obawy przed wzrostem zakażeń i przed tym, że nauczyciele nie są zaszczepieni. Tymczasem okazało się, że testy wśród nauczycieli wykazały 2,5 proc. zakażonych w tej grupie, a frekwencja wyniosła prawie 100 proc. Pierwsze dni powrotu do nauki stacjonarnej w „Komentarzach Radia Gdańsk” oceniły prof. Katarzyna Skrzypińska, psycholog z Uniwersytetu Gdańskiego oraz Edyta Gronowska, prezes Towarzystwa Edukacyjnego Lokomotywa w Sopocie. Audycję prowadził Andrzej Urbański.

– Powrót do szkół wiąże się z ogromną radością dzieci, z ogromną tęsknotą nauczycieli. Ale trzeba dodać, że przedszkola funkcjonują niezmiennie od września i wskaźnik zachorowalności był bardzo niski. My jako szkoła też pracujemy w kwarantannie – mówiła Edyta Gronowska.

– Musimy pamiętać o bardzo ważnych aspektach psychologicznych powrotu do szkół. W szkole nie tylko przeprowadzamy edukację, ale dzieci się uspołeczniają, dokonują bezpośredniej fizycznej ekspresji emocji, która buduje stabilność emocjonalną – zaznaczyła prof. Katarzyna Skrzypińska.

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj