Dla handlowców w USA to najlepszy dzień w roku. Kiedy Black Friday przyjmie się w Polsce? „U nas nie ma wyprzedaży”

W Stanach Zjednoczonych przypada dzień po Święcie Dziękczynienia. Ceny spadają wtedy nawet o 90 procent. W Polsce Black Friday wypada marnie, ale jest coraz popularniejszy. – U nas skala wyprzedaży jest jeszcze za mała – zgodnie komentują goście audycji Ludzie i Pieniądze.
Czy Czarny Piątek ma szansę przyjąć się w Polsce i dlaczego w naszych sklepach idzie to tak opornie?

TRIK HANDLOWCÓW

Zdaniem Artura Kiełbasińskiego z Radia Gdańsk, polskie sklepy dostrzegają potencjał Czarnego Piątku, ale mają inną skalę wyprzedaży. – Rabat 70 procent rzeczywiście się zdarza, ale bardzo rzadko. Promocje są mniejsze, inaczej zorganizowane. Rzadko jest coś za 200 zł, co możemy kupić za 20. Do samej idei podchodzę z dystansem. Tu nie chodzi przecież o nic innego jak nakręcenie apetytu na zakupy. To trik handlowców, by przed świętami nakręcić biznes – podkreśla dziennikarz Radia Gdańsk.

AMERYKANIE NOCUJĄ POD SKLEPAMI

– W Stanach nikt nie wstaje o świcie, Amerykanie nocują pod sklepami. Wstają i są już w sklepie – dodaje Wioletta Kakowska-Mehring. – Przyjrzałam się promocjom w Polsce. Przecież oferta -50 procent na drugą kupioną rzecz zdarza się normalnie w wielu sklepach. Są zniżki na wybrane artykuły, a okazuje się, że to dotyczy tylko jednego wieszaka. Są też oferty dla posiadaczy karty lojalnościowej. Nie jest to tak masowe jak w USA i Kanadzie. Tam jest cała oferta specjalna, -90 procent to naprawdę wielkie okazje. Ale każda okazja, by kupić coś taniej, jest dobra – uważa dziennikarka portalu trójmiasto.pl.

– Dałem się złapać na Czarny Piątek – przyznaje Michał Górski, prezes Pętli Żuławskiej. – Przez jakiś drobiazg w dobrej ofercie znalazłem duży, ciekawy sklep. Tutaj jest ten walor ściągnięcia, że klient odkryje świetny sklep, do którego wcześniej nawet nie wchodził – dodaje.
Audycję Ludzie i Pieniądze w Radiu Gdańsk prowadziła Iwona Wysocka. Jej gośćmi byli Wioletta Kakowska-Mehring, trojmiasto.pl, Michał Górski, prezes Pętli Żuławskiej, RIGP i Artur Kiełbasiński, Radio Gdańsk.

Posłuchaj audycji:

Anna Michałowska
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj