Wzrosty przeładunków w polskich portach, kolejne odcinki Via Baltica oddane do użytku oraz kontenerowce bez kapitana – na ile to bliska przyszłość żeglugi transportowej i może pomysł na polskie stocznie, które mogłyby budować jednostki autonomiczne? Między innymi o tym Iwona Wysocka w audycji „Ludzie i Pieniądze” rozmawiała ze swoimi gośćmi: Jerzym Czuczmanem, prezesem Polskiego Forum Technologii Morskich oraz Przemysławem Myszką, Baltic Transport Journal. Przemysław Myszka mówił o wzroście przeładunków w portach. – Bardzo ciekawy jest wzrost węgla, po bardzo dużych spadkach w 2020 roku. To też ma swoje konsekwencje, nie tylko handlowe, ale również środowiskowe. Żeby zdążyć z wykonywaniem zamówień, statki przyspieszyły – mówił na antenie radia Gdańsk.
Jerzy Czuczman stwierdził z kolei, że „porty są wskaźnikiem tego, co się dzieje w gospodarce kraju”. – Jeżeli wzrasta liczba przeładunków, to znaczy, że gospodarka ma coś do zaoferowania. To pokazuje wzrost w gospodarce, ale także i w sektorze technologii morskiej przemysłu stoczniowego – przekonywał.