Polski przedsiębiorca to pracowity kombinator wyzyskiwacz? Tak twierdzą badani

(Fot. Radio Gdańsk)

Kombinator, pracowity, wyzyskiwacz i do tego odpowiedzialny człowiek – w ten sposób Polacy postrzegają przedsiębiorców. Wynika tak z przeprowadzonego przez „Wprost” i Szkołę Główną Handlową badania, które w audycji „Ludzie i Pieniądze” analizowali goście Iwony Wysockiej – Lukas Liedtke, wiceprzewodniczący Pomorskiej Rady Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych, oraz  Izabela Grajek-Czabajska, strateg marki i trenerka biznesu ze Spin PR.

– Z konkretnych danych gospodarczych wynika, że w kontaktach z pracownikami znaczna część pracodawców ogranicza się do niezbędnego minimum. Widać to na przykładzie pensji minimalnej, znaczna część pracodawców jest skłonna tylko podnosić najniższe wynagrodzenia, co wynika z zobowiązań, natomiast pozostałych wynagrodzeń podnosić już nie chcą – wskazywał Lukas Liedtke.

– Negatywny wizerunek był budowany latami. Na pewno nie pomógł PRL, kiedy wszystko co prywatne było „złe”, szkalowane. Nie pomogła też transformacja ustrojowa, która w wielu przypadkach została przeprowadzona w sposób nienależyty, a to tylko ugruntowywało negatywny wizerunek – dodała Izabela Grajek-Czabajska.

Co ciekawe, osoby do 24. roku życia w badaniu wskazywały najczęściej kombinatorstwo, a 50-latkowie mówili o pracowitości.

Posłuchaj całej audycji:

MarWer/puch

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj