Właściciel Baltic Hub inwestuje w kolej. Ma to umocnić pozycję portu

Maciej Krzesiński, Piotr Frankowski
Maciej Krzesiński i Piotr Frankowski (fot. Radio Gdańsk)

Właściciel terminala Baltic Hub inwestuje w transport kolejowy. Jak informuje portal Trójmiasto.pl, spółka przejmuje gdyńską firmę Loconi – właściciela terminali kontenerowych i jednego z polskich operatorów intermodalnych, który łączy transport morski z lądowym. W audycji „Ludzie i Pieniądze” sprawę komentowali goście Iwony Wysockiej – ekspert do spraw gospodarki morskiej, Maciej Krzesiński i Piotr Frankowski, redaktor naczelny portalu Namiary na Morze i Handel.

Zyskanie nowej spółki oznacza między innymi większe bezpieczeństwo i rozwój – podkreślał Maciej Krzesiński. – To automatycznie daje pewną niezależność i wpływ na potoki ładunkowe, a to jest kluczowe dla przetrwania portu, bo cóż z tego, że będziemy mieli świetnie wybudowaną infrastrukturę z nabrzeżami i fajnym dostępem od strony morza, jak nie będziemy mieli jak przywieźć i wywieźć towarów? – wskazywał ekspert do spraw gospodarki morskiej.

– Przypuszczam, że większy nacisk będzie kładziony na transport intermodalny i przepustowość, a co za tym idzie, w planach jest budowa kolejnego terminala kolejowego w Baltic Hubie. Myślę, że idea jest taka, żeby wszystko szło w kierunku usprawnienia transportu intermodalnego, czyli kolejowej obsługi kontenerowej – dodał Piotr Frankowski.

Przejęcie Loconi pozwoli na optymalizację łańcucha dostaw terminala Baltic Hub. Przy okazji gdański port umocni swoją pozycję strategicznego węzła transportowego w regionie.

WRÓCĄ REJSY NA BORNHOLM?

Eksperci poruszyli też temat możliwego przywrócenia rejsów na Bornholm w przyszłym sezonie turystycznym. Do 2021 roku odbywały się rejsy z Kołobrzegu, ale od trzech lat Polska nie ma morskiego połączenia z tą duńską wyspą.

Redaktor naczelny portalu Namiary na Morze i Handel nie oceniał wysoko szans na to, aby rejsy odbywały się z Trójmiasta. – Spójrzmy na mapę – ze Świnoujścia lub Kołobrzegu będzie bliżej – mówił Piotr Frankowski.

– Z pewnością jest to jedno z ciekawszych pod względem pasażerskim i turystycznym wydarzeń na rynku promowym. Może być to coś, co przy rozsądnej ofercie cenowej zachęci turystów do korzystania z tego kierunku. Być może jest to też forma budowy kolejnej linii przez operatora – zaznaczał Maciej Krzesiński.

Nowy prom powinien pojawić się w maju przyszłego roku, tuż przed rozpoczęciem wakacyjnego sezonu turystycznego.

Posłuchaj całej audycji:

MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj