Tylko 3 procent Polaków planuje założyć własną firmę w ciągu najbliższych trzech lat – wynika z badania przygotowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Jak mówiła w audycji „Ludzie i Pieniądze” strateg marki ze Spin PR Izabela Grajek-Czabajska, Polacy nie chcą zakładać firm, bo boją się ryzykować. W decyzji przeszkadza sytuacja geopolityczna, niestabilne prawo gospodarcze i nieprzewidywalne obciążenia nakładane na przedsiębiorców.
– Krótko mówiąc: przedsiębiorcy to grupa, o którą się nie dba, którą się eksploatuje, nie myśląc o tym, czy oni przetrwają i co dadzą rynkowi za chwilę – podkreślała.
– W tamtym roku w Polsce założono 375 tys. nowych firm, z kolei na rynku kryptowalut mamy 4 miliony osób, szczególnie młodych. Oferuje im się łatwość zarobku, bez ciężkiej pracy, oczywiście z ryzykiem. Młodzi myślą, że się nie napracują i to jest promowane – dodała Aleksandra Harasiuk, dyrektorka operacyjna Almeora.
Na bariery regulacyjne w Polsce wskazał największy odsetek badanych wśród wszystkich 51 państw objętych raportem.
Z Izabelą Grajek-Czabajską i Aleksandrą Harasiuk rozmawiała Iwona Wysocka. Posłuchaj:
aKa





