„3 portrety” – w pierwszym można znaleźć wyraźne podobieństwo. Ten drugi jest bardzo uproszczony, a trzeci rysowany nerwową kreską. Nie byłoby w tych portretach nic dziwnego, gdyby nie to, że rysowały je… roboty.
Autorka obserwuje ich pracę, pozuje, komentuje i zadaje pytania pracownikom CSW Łaźnia, gdzie „3 roboty o imieniu Paul” Patrick’a Tresset’a przez dwa tygodnie rysowały zwiedzających wystawę. Poznamy też Paul’a IX, specjalistę od martwych natur i Petera, którego moc twórcza zależy od publiczności.
„Obraz nie do bagażnika”
Przypomnimy wydarzenie, które bezpośrednio łączy się z „mediolańską aferą”: wielkoformatowy (9m x 5m ) obraz Macieja Świeszewskiego ” Ostatnia wieczerza” został w ostatniej chwili wycofany z pokazu na EXPO w Mediolanie. My cofniemy się do roku 2005, wówczas „Ostatnia wieczerza ” po raz pierwszy została pokazana publicznie w kościele Św. Jana w Gdańsku. Już wtedy obraz budził niemałe kontrowersje.
Posłuchaj obu audycji w Fabryce Reportażu
mat