Podczas podróży samolotem zaginął lub został zniszczony nasz bagaż. Co należy zrobić?

Tomasz Sosnowski (fot. Radio Gdańsk/Roman Jocher)

Bagaż zaginiony lub uszkodzony podczas podróży samolotem. Co zrobić, by uzyskać odszkodowanie? W „Prawie Na Co Dzień” Tomasz Sosnowski rozmawia o tym z mecenasem Piotrem Barteckim.

Sprawy bagażu regulują przepisy Konwencji Montrealskiej z 28 maja 1999 roku. Według niej, jeżeli bagaż nie przybył po upływie 21 dni od dnia, w którym miał przybyć, pasażer jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania jak za bagaż zaginiony.

A co w przypadku, gdy bagaż przyjdzie 22 dnia?

– Wówczas można dochodzić odszkodowania właśnie jak za bagaż zaginiony. Może to być nawet 21 dni i jedna godzina po terminie, w którym miał przybyć – podkreśla mecenas Piotr Bartecki.

Najważniejsze, gdy zaginął bagaż, to by przed opuszczeniem terminala, otrzymać od przewoźnika PIR (Property Irregularity Report). To dokument potwierdzający zgłoszenie problemu z bagażem.

– Warto też zrobić zdjęcia miejsca, w którym zgłaszamy problemy z bagażem oraz nagrywać rozmowy z obsługą tego punktu – dodaje mecenas Bartecki.

Posłuchaj całej rozmowy:

Tomasz Sosnowski/pb

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj