Dziewczyny z sąsiedztwa z milionami fanów. Influencerki – nowy wymiar celebrytów

Mają setki tysięcy fanów. Każdego dnia dzielą się z internautami swoimi filmikami i zdjęciami. Dla wielu są wyrocznią w kwestii makijażu i trendów. Kim są influencerki – dziewczyny, które swoją aktywnością w sieci „wpływają” na gusta?

– Influencer to kolejne pojęcie w blogosferze, ale ma znaczenie szersze niż bloger. Influencerzy komunikują się ze swoimi odbiorcami za pośrednictwem różnych platform – You Tube, Instagram, Snapchat. Robią zdjęcia, publikują filmiki, tutoriale. Są osobami, które mają wpływ, a ich opinia jest bardzo ważna, Ufają im setki, tysiące, nawet miliony użytkowników. Ich popularność polega na szczerości i wiarygodności – opowiada Magdalena Ignatowicz, Innovation Project Manager w Grupie Onet RASP.

We wtorek, 24 października, w Warszawie odbyła się pierwsza gala Beauty Influencer Awards.

– Chciałyśmy wyróżnić dziewczyny, które na co dzień zajmują się publikowaniem treści urodowych w internecie. Robią to z pasją, oddaniem i profesjonalnie. Chcemy też zadać kłam stereotypom, że jest to powierzchowne i niemądre – wyjaśnia Gabriela Rapiej, redaktor naczelna portalu ofeminin.pl.

W gronie nagrodzonych znalazła się Katosu, czyli Katarzyna Gajewska. Od kilku lat prowadzi w serwisie You Tube kanał urodowy. Regularnie publikuje filmy z tutorialami i testuje kosmetyki. Jej specjalnością jest makijaż. – Pochodzę z małej miejscowości. Zawsze byłam nieśmiała. Ale zawsze też miałam pasję i byłam indywidualistką. W ten sposób spełniam moje marzenia a 200 tysięcy osób, które śledzi mój kanał, jest tego dowodem – uśmiecha się Katosu.

Jak wygląda praca Katosu? W którą stronę zmierza bycie influencerem? Więcej o tym w audycji Radio Trendy. Zaprasza Ewelina Potocka.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj