Patrzymy w przyszłość. Internetowe trendy i Strategia Cyfryzacji Polski

W pierwszej audycji w 2025 roku rozmawialiśmy o trendach, które już teraz kształtują nasze codzienne życie w Internecie i Strategii Cyfryzacji Polski do 2035 roku. Zastępca dyrektora w Departamencie Projektów i Strategii Ministerstwa Cyfryzacji, Ryszard Łuczyn, opowiedział o planach i założeniach tego przekrojowego dokumentu.

Wśród planów na najbliższą dekadę jest między innymi wprowadzenie portfela tożsamości cyfrowej dla 20 milionów Polaków, wdrażanie cyfrowych usług administracyjnych oraz rozwój inicjatyw związanych z cyberbezpieczeństwem. W dokumencie znalazły się także propozycje rozwoju kompetencji cyfrowych oraz zwiększenia inwestycji w nowe technologie.

Omawialiśmy także trendy internetowe, które będą dominować w 2025 roku. Pionowe wideo, takie jak rolki, nadal zyskuje na popularności, a sztuczna inteligencja coraz częściej wpływa na dostarczanie treści i tworzenie wirtualnych postaci, takich jak AI influencerzy. Pojawiają się również nowe zjawiska, jak tematyczne platformy społecznościowe i konsolidacja aplikacji w jedno narzędzie, co może zmienić sposób korzystania z Internetu.

W Nowym Roku życzymy wszystkiego dobrego, świadomego korzystania z Internetu i zwracamy uwagę na rosnącą potrzebę ograniczenia przypadkowego przewijania treści na rzecz bardziej celowego korzystania z sieci!

Inne wydania audycji „Świat Nowych Mediów” znajdziecie TUTAJ. Podobne tematy związane z Internetem, aplikacjami i nowymi mediami poruszaliśmy w audycji „Złapane w Sieci”, odcinki archiwalne są dostępne TUTAJ.

Posłuchaj audycji:

Filip Jędruch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj