Klasyka gatunku czyli Audi A4

audi1

Czy może być coś klasycznie pięknego i nowoczesnego zarazem? Może: to nowe Audi A4. Następca 80-tki to jeden z najpopularniejszych modeli z Ingolstadt. Od jesieni na polskim rynku dostępna jest piąta generacja samochodu. Od poprzednika wizualnie różni się niewiele. Jest nieco dłuższy ale generalnie każde dziecko powie, że to Audi.

Diabeł tkwi w szczegółach. Systemy pokładowe wzięte są rodem z nowego Q7. Nie chodzi jedynie o wirtualny kokpit czy internet LTE na pokładzie. Nowa A4 dostosowuje przełożenia skrzyni biegów na postawie… analizy znaków drogowych i profilu drogi wynikającego z nawigacji.

audi2

Auto wyposażone jest w aktywny tempomat Stop&Go, systemy monitorujące ruch poprzeczny z przodu i z tyłu. Tyle, że nie ostrzegają, a reagują za kierowcę.

Ten samochód praktycznie prowadzi się sam. Myli się jednak ten, kto sądzi, że nowoczesna elektronika odbiera przyjemność z jazdy. A4 płynie po drodze a każdy ruch kierownicą ma bezpośrednie przełożenie na asfalt.

Cennik A4 zaczyna się od 131 tysięcy złotych. Jednak pełniejszą radość z jazdy da kwota bliższa 200 tysiącom złotych.

Auto do testów użyczyła firma Audi Plichta.

audi3

audi4

 

Posłuchaj całej audycji:

Sebastian Kwiatkowski/mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj