Niekomercyjny obiekt promowany jest jak produkt komercyjny. Od lipca 2017 roku trwa kampania reklamowa tryptyku „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga, który znajduje się w Muzeum Narodowym w Gdańsku. W różnych miejscach w Trójmieście pojawiły się citylighty, głównie na przystankach komunikacji miejskiej. Ponadto na tory w Gdańsku wyjechał „złoty tramwaj”.
Daniel Naborowski z TOFU Studio poinformował, że głównym elementem promocji jest złota kula i kolor złoty, a nie fragmenty dzieła. – Złoto podkreśla duchową stronę tryptyku – dodaje Adam Chyliński z TOFU Studio.
Dyrektor Muzeum Narodowego w Gdańsku Wojciech Bonisławski podkreśla, że zdecydował się przeprowadzić kampanię reklamową „Sądu Ostatecznego”, bo to zapewnia większe zainteresowanie dziełem sztuki.
Na razie kampania reklamowa potrwa do końca roku. Są jednak plany, aby ją przedłużyć.
źródło: TOFU Studio