Szybka Kolej Miejska pokazuje prace wykończeniowe we wnętrzu nowego pociągu Impuls – jednego z dwóch jakie mają trafić do Trójmiasta już w marcu tego roku. Koszt dwóch jednostek od Newagu to łącznie ponad 35 mln zł. Co za tę cenę znajdzie się w środku?
Różnica między starymi i nowymi pociągami jest ogromna. Najbardziej widoczna jest otwarta przestrzeń i brak drzwi między przedziałami. Dużą zmianą są także wysokie fotele z zagłówkami. W starszych jednostkach znajdowały się ławki, bardzo często plastikowe. W odremontowanych składach widywaliśmy już niskie i wąskie fotele, jednak nowe przypominają konstrukcje z pociągów dalekobieżnych.
Na niektórych fotografiach widać też kamery monitoringu.
TO CZEGO NIE WIDAĆ
Nowością ma być klimatyzacja, zarówno pomieszczenia maszynisty jak przestrzeni pasażerskiej. Wiadomo też, że obok foteli mają znaleźć się też gniazdka elektryczne, umożliwiające podłączenie ładowarki. Przewidziano także długo wyczekiwane bezgotówkowe automaty biletowe.
Nowe składy Newagu mają mieć 74,4 m długości i pozwolą na przewóz 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Wnętrze jest już przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz rowerzystów. Wejście do pociągu ułatwi wysuwany stopień, który zmniejszy przerwę między peronem a drzwiami pociągu.
OSTATNIE TESTY
Obecnie pierwszy pociąg przechodzi testy na Centralnej Magistrali Kolejowej. Jest rozpędzany do prędkości 160 km/h, by po wykonaniu niezbędnych testów zostać dopuszczonym do ruchu.
Impulsy będą wykorzystywane głównie na odcinku od Wejherowa do Tczewa. SKM nie wyklucza jednak ich funkcjonowania na trasach do Lęborka i Słupska.
Czy podobają się wam nowe składy?https://t.co/dhWu7HJKri
— Radio Gdańsk (@RadioGdansk) luty 12, 2016
Rafał Nitychoruk