Urzędy zawieszają bezpośrednią obsługę klientów. Większość spraw załatwimy drogą elektroniczną

Pomorskie urzędy zawieszają działalność w związku z koronawirusem. Urzędnicy zalecają kontakt drogą elektroniczną poprzez stronę internetową, skrzynkę e-mail i e-Puap. Wnioski można wysłać też listownie korzystając z usług Poczty Polskiej. Duże zmiany zapowiadają się także w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Od poniedziałku 16 marca Urząd Miejski w Gdańsku, wszystkie Zespoły Obsługi Mieszkańców oraz Jednostki Organizacyjne miasta zawieszają czasowo bezpośrednią obsługę klientów. Wyjątek stanowić będą: zgłoszenia zgonów oraz narodzin (wyłącznie w przypadku konieczności złożenia oświadczenia uznania ojcostwa), które będą realizowane w budynku Urzędu przy ul. Nowe Ogrody 8/12 od poniedziałku do piątku w godz.10.00 do 14.00 oraz sprawy związane z pochówkiem na cmentarzach komunalnych zamkniętych i decyzje na sprowadzenie urny bądź trumny z zagranicy – realizowane przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.

REJESTRACJA SAMOCHODÓW

Ponadto rejestrowane będą wyłącznie pojazdy fabrycznie nowe, po uprzednim umówieniu telefonicznym pod nr tel.: 58 323 69 28, 58 323 69 29 w ZOM nr 1, ul. Partyzantów 74. Wszystkie umówione wcześniej spotkania i wizyty zostają odwołane.

POZOSTAŁE SPRAWY

W pozostałych sprawach urząd zaleca kontakt elektroniczny, w tym: pisma zwykłe, skargi, wnioski o udostępnienie informacji publicznej mailowo na adres umg@gdansk.gda.pl, a wnioski wymagające podpisu – przez platformę epuap. https://www.gdansk.pl/kontaktgdansk/#!#pro. Pozostałe czynności będą załatwiane na podstawie wniosku złożonego pocztą tradycyjną za pośrednictwem Poczty Polskiej. Odpisy aktów i decyzje wysyłane będą również za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub pocztą elektroniczną.

ŚLUBY

Śluby już zaplanowane odbędą się w ustalonych terminach. Urząd apeluje do par młodych o ograniczenie liczby gości biorących udział w ceremonii. Aktualnie nie umawiamy nowych terminów ślubów – informują urzędnicy.

GDAŃSKIE CENTRUM KONTAKTU

Ponadto jeśli chcemy uzyskać informacje jak załatwić sprawę, dowiedzieć się na jakim etapie jest załatwiana już sprawa albo toczące się postępowanie, należy skontaktować się z Gdańskim Centrum Kontaktu dostępnym przez 24 godziny 7 dni w tygodniu za pośrednictwem: maila kontakt@gdansk.gda.pl, telefonicznie pod nr 58 52 44 500 lub przez portal internetowy https://www.gdansk.pl/kontaktgdansk/zglos. Wystarczy podać swoje dane, przedmiot sprawy lub wydział w którym toczy się postępowanie i kontakt zwrotny.

OPŁATY

Wszelkie opłaty, w tym podatek od nieruchomości, można dokonywać on-line za pośrednictwem strony https://oplaty.gdansk.pl/ oraz przez bankowość elektroniczną. Ponadto podatek od nieruchomości można wpłacać bez prowizji w kilkunastu placówkach banku PEKAO rozlokowanych w mieście Gdańsku.

– Wszystkie te zalecenia mogą stanowić pewną niedogodność, ale robimy to w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców – mówią urzędnicy.

Z obsługi bezpośredniej mieszkańców zrezygnowały między innymi urzędy w Sopocie, Słupsku i w Gdyni.

mn/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj