PGE Energia Ciepła wprowadziła procedury, które mają zagwarantować niezakłóconą produkcję ciepła i energii elektrycznej dla mieszkańców. To wszystko w związku z zagrożeniem chorobą wywołaną koronawirusem. Spółka z wyprzedzeniem podjęła decyzję o wprowadzeniu środków i działań prewencyjnych chroniących klientów i pracowników.
PGE Energia Ciepła od początku monitorowała sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa na świecie, dlatego z wyprzedzeniem podjęła decyzję o wprowadzeniu specjalnych środków i działań prewencyjnych chroniących klientów, pracowników oraz osoby pracujące na rzecz spółki. Było to konieczne, aby zapewnić dalszą pracę elektrociepłowni.
Spółka podjęła decyzję o prowadzeniu działalności w warunkach ograniczonego dostępu z zewnątrz. Co to oznacza? Wprowadzony został system pracy zdalnej dla pracowników biurowych, a dla obsługi urządzeń wytwórczych wprowadzono dodatkowe środki bezpieczeństwa. Dzięki takiemu rozwiązaniu produkcja ciepła i energii elektrycznej może odbywać się bez zakłóceń.
SZCZEGÓLNA SYTUACJA
– Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja, w jakiej obecnie się znajdujemy, jest szczególna i wymaga wyjątkowych decyzji – mówi Elżbieta Kowalewska, dyrektor Oddziału Wybrzeże PGE Energia Ciepła. – Dziękuję załodze za odpowiedzialną służbę i efektywną współpracę wszystkich pracowników elektrociepłowni, mimo fizycznego dystansu – dodała Elżbieta Kowalewska.
BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
Spółka zapewniła też odpowiednie środki dezynfekujące. Pracownicy są informowani o wszystkich zaleceniach Głównego Inspektoratu Sanitarnego, w tym o profilaktyce oraz sposobie postępowania w razie wystąpienia objawów. W elektrociepłowniach na bieżąco monitorowana jest też absencja chorobowa.
Jako zakład o charakterze strategicznym dla mieszkańców Trójmiasta, elektrociepłownie są w stałym kontakcie z lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za monitorowanie sytuacji w kraju i w regionie. Pewne i stabilne dostawy prądu i ciepła do odbiorców nie są zagrożone.
oprac. ako