Szkolenia sprzedażowe i menedżerskie dla firm w Trójmieście

Jak wybrać odpowiednie szkolenie dla pracowników, którzy mają coraz większe aspiracje i oczekiwania? Gdańsk, Sopot, Gdynia bardzo szybko się rozwijają. Podobnie jak rynek szkoleń miękkich w Trójmieście.

Szefowie firm coraz większą wagę przykładają do rozwijania miękkich kompetencji swoich pracowników. Z raportu LinkedIn „Global Talent Trends” wynika, że ponad 90 procent rekruterów uważa, że kompetencje miękkie będą coraz bardziej zyskiwać na znaczeniu. Tymczasem 87 proc. firm doświadcza braków w umiejętnościach miękkich pracowników lub oczekuje problemów z ich brakiem w ciągu kilku lat – wynika z kolei z badania przeprowadzonego przez firmę doradztwa strategicznego McKinsey & Company.

Problem w tym, że kompetencji miękkich nie można się nauczyć z książki, ani z filmiku na YouTube, a tym bardziej Tik Toku. – Najlepsze efekty przynosi trening, ćwiczenie, doświadczanie. Tanga też się nie nauczysz, oglądając film. Musisz stanąć na parkiecie. Spróbować. Otrzymać informację zwrotną od instruktora tańca – mówi Piotr Juszczak, partner w firmie szkoleniowej Delta Training. I od razu dodaje: teraz mamy problem z nadmiarem wiedzy, źródeł. Trudnością jest odpowiednia selekcja. Co jest wiarygodne, a co nie?

JAK WYBRAĆ FIRMĘ SZKOLENIOWĄ?

W Trójmieście działa wiele firm szkoleniowych. Jak wybrać odpowiednią? Na co zwrócić uwagę? Ważnym aspektem jest know-how, na jakim firma opiera swoje szkolenia. – Właściciele firm często zbyt duże znaczenie nadają osobie samego trenera. W naszej filozofii pracy opieramy się na sprawdzonych wielokrotnie badaniach z ekonomii behawioralnej i psychologii społecznej. Nie bazujemy wyłącznie na osobistym doświadczeniu trenera. Nasze szkolenia to nie tylko spotkanie z ciekawym człowiekiem. Zależy nam na praktyczności, użyteczności i efektywności naszych szkoleń. Działamy trochę jak architekt, ale w branży szkoleniowej. Projektujemy szkolenie dla konkretnego klienta. Bierzemy pod uwagę jego specyfikę, cele, otoczenie biznesowe, jakiego języka na co dzień używają pracownicy. Poznajemy produkty i usługi – zapewnia Juszczak z Delta Training. Szkolenia biznesowe dla firm są specjalnością tej organizacji od 2008 roku. Poza sprawdzeniem know-how firmy szkoleniowej ważne są rekomendacje i rynkowe doświadczenie. Firm na trójmiejskim rynku z ponad 10-letnim doświadczeniem wcale nie jest dużo. Firma Delta Training istnieje nieprzerwanie na rynku od ponad 15 lat. Trudno to sobie wyobrazić, ale w tamtym czasie liderem wśród telefonów była Nokia, a w Internecie niemal każdy odwiedzał portal Nasza Klasa. – Mamy doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla międzynarodowych koncernów i polskich firm rodzinnych. Dla fundacji i stowarzyszeń oraz firm państwowych – mówi Juszczak z Delta Training.

TRENDY SZKOLENIOWE W TRÓJMIEŚCIE

Pandemia, wojna, zawirowania gospodarczo-polityczne, rozwój nowych technologii, jak sztuczna inteligencja (AI) nie spowodowały zmniejszenia zainteresowania szkoleniami dla handlowców i menedżerów. Wszędzie tam, gdzie jest kontakt pomiędzy ludźmi, wymagane są miękkie kompetencje. Jak się komunikować? Jak efektywnie współpracować? Jak podejmować optymalne decyzje? Jak radzić sobie zawodowo w świecie ciągłych zmian i zagrożeń? Jak ograniczać skutki działania stresu? Wymieniać można bardzo długo.

SZKOLENIA SPRZEDAŻOWE DLA FIRM

Trójmiejskie firmy mają szeroką paletę szkoleń do wyboru. Dla sił sprzedaży są szkolenia z technik sprzedaży, profesjonalnej obsługi klienta, cross-sellingu i up-sellingu oraz perswazji i wywierania wpływu. W ofercie choćby firmy Delta Training można znaleźć takie szkolenia jak: typologia klienta, sprzedaż przez telefon, prezentacje handlowe, merchandising, empatia w sprzedaży. Dużą popularnością cieszą się szkolenia z radzenia sobie z tzw. trudnym klientem, technik narracyjnych i pisania skutecznych ofert handlowych.

SZKOLENIA MENEDŻERSKIE DLA FIRM

Szkoleń rekomendowanych menedżerom jest równie wiele. Wystarczy choćby wymienić takie szkolenia jak: feedback – informacja zwrotna, zarządzenie zespołem, komunikacja menedżerska, delegowanie zadań, przywództwo transformacyjne, skuteczne motywowanie pracowników.

Pracownicy z Gdańska, Gdyni i Sopotu mogą rozwijać również współpracę, integrację, która najpierw ucierpiała w wyniku pandemii, a teraz w związku z pracą zdalną i hybrydową. Może warto zorganizować szkolenie z komunikacji lub współpracy w zespole, Pokera Osobowości, czy też Insights Discovery – licencjonowanego narzędzia poprawiającego jakość komunikacji z ludźmi o różnych osobowościach i temperamentach. Insights Discovery pomaga doświadczyć różnorodności w komunikacji.

Oczywiście każdy ma do wyboru szereg szkoleń z efektywności osobistej, takich jak choćby asertywność w biznesie, inteligencja emocjonalna w praktyce, job-crafting, zarządzanie sobą w zmianie, rozwiązywanie konfliktów, skuteczne techniki negocjacyjne, prezentacja i wystąpienia publiczne. – Do tej wyliczanki mogę dodać jeszcze aktywne słuchanie, co jest tak samo ważne, jak i trudne. Absolutnie nie wystarczy tylko potakiwać i patrzeć w oczy rozmówcy. Zaprojektowaliśmy też szkolenie na temat prezentowania liczb, danych i raportów. Jak mówić o liczbach, by nie zanudzić słuchaczy? Jak je zaprezentować, by zapadły w pamięć i wywarły odpowiednie wrażenie na odbiorcach? To szkolenie ostatnio prowadziliśmy dla pracowników dużej firmy, którzy przygotowują prezentacje dla Zarządu – mówi Piotr Juszczak z Delta Training.

SZKOLENIA Z PISANIA E-MAILI

Firma szkoleniowa Delta Training jest też znana ze swojego autorskiego badania Indeks Mail dotyczącego jakości komunikacji e-mailowej w firmach.  – Narzędzie powstało m.in. na podstawie jakościowych wywiadów z menedżerami, psychologiami społecznymi i dziennikarzami. Następnie przeprowadziliśmy serię testowych badań i analiz. Nawiązaliśmy też współpracę z Ogólnopolskim Panelem Badawczym Ariadna. Prowadzimy szkolenia z profesjonalnej komunikacji e-mailowej, tworzymy standardy pracy w tym kanale komunikacji – mówi Piotr Juszczak. Z badania Indeks Mail wynika, że większość pracowników każdego dnia poświęca godzinę na czytanie e-maili (63 proc.). Co najmniej dwie godziny na wertowanie skrzynki e-mailowej przeznacza codziennie 30 proc. pracowników. Są też tacy, którzy czytają e-maile przez ponad 5 godzin każdego dnia, czyli przez większość czasu standardowego dnia pracy. Na ogół polscy pracownicy lubią komunikować się e-mailowo i większość z nas czyta służbowe wiadomości również w weekendy i po godzinach pracy.

Artykuł sponsorowany

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj