Od piątku 6 lutego zmienia się trasa linii tramwajowych nr 10 i 12 w Gdańsku. Pętla tramwajowa na Siedlcach zostanie wyłączona z ruchu. To konieczne ze względu na prace przy budowie nowej linii na gdańską Morenę. Utrudnienia potrwają siedem miesięcy.
Tramwaje linii 10 i 12 dojadą do przystanku „Skrajna”. Ruch na ostatnim fragmencie trasy na Siedlce zostanie wstrzymany dziś w nocy. Od wieczora do jutra rana tramwaje dojadą tylko do Huciska. Montowany będzie rozjazd „nakładkowy” za przystankiem „Skrajna”, który umożliwi kursowanie tramwajom dwukierunkowym. – Do rana będzie działała komunikacja zastępcza, zapewnił rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Zygmunt Gołąb.
– Ostatni kurs linii 10 z pętli Siedlce będzie o godzinie 22:31 oraz z Nowego Portu Góreckiego o godzinie 21:37. Dla linii 12 ostatni kurs będzie z pętli Siedlce o godzinie 22:19, a z pętli Oliwa: 21:37. Po tych godzinach do końca linie 10 i 12 będą funkcjonowały na trasach skróconych. Linia 10: Nowy Port – Hucisko (powrót przez Centrum-Bramę Wyżynną), linia 12: Oliwa – Hucisko (powrót przez Centrum-Bramę Wyżynną). W tym czasie, na trasie Hucisko – Siedlce zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza. Bilet na jeden przejazd będzie ważny w autobusach. Pasażer będzie mógł wsiąść do autobusów linii 167, 168, 367 na przystanku Dworzec Główny lub linii 142 i 183 na przystanku Targ Rakowy i jechać na tym samym bilecie aż do przystanku autobusowego „Siedlce-Emaus”. Ta sama zasada obowiązuje w kierunku przeciwnym, powiedział Zygmunt Gołąb.
– Tramwaje wrócą na trasę do przystanku Skrajna-Siedlce jutro rano. Prace przy pętli to ostatni etap budowy nowej linii tramwajowej, powiedziała Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne. – Pętle przebudowujemy. Mimo tego, że jest tam niewiele miejsca, uzyskamy większe perony dla pasażerów. Będą też 44 miejsca parkingowe dla samochodów i 14 miejsc dla rowerów. Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. – Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. To pierwszy taki pas w Gdańsku. Ułatwi on przesiadki. Nie będzie długi, będzie mniej więcej na odległości jednego przystanku, dodała Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Prace przy budowie linii tramwajowej mają się zakończyć do końca września.