11 kilometrów torów, 28 rozjazdów, nowe wiaty, system informacji pasażerskiej i windy dla niepełnosprawnych – wszystkie perony w Gdańsku Wrzeszczu są gotowe po remoncie. Dziś oddano do użytku ostatni z nich – peron numer 2. Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK mówi, że nowe perony są wyższe. – Mają 440 metrów długości i około 13 szerokości. Wiata przykrywa mniej więcej 70 procent peronu, dzięki temu będzie chroniła wszystkich pasażerów. Nawierzchnię wykonano z kostki betonowej. Są ławki i zegary. Mamy też nowy system megafonowy. Wybudowano 5 wind, wyremontowano 3 przejścia podziemne. Od strony ulicy Wajdeloty nie można było wejść na peron dalekobieżny, teraz jest to możliwe.
We Wrzeszczu przebudowano także układ torowy. Włączono w niego Pomorską Kolej Metropolitalną. – Pod torowiskiem we Wrzeszczu umieszczono maty izolacyjne oraz położono tak zwane tory bezstykowe. Dzięki temu nie ma charakterystycznego stukotu. Jedzie się cicho, płynnie i bardziej komfortowo, mówi kierownik kontraktu,Ireneusz Krzywicki. Na stacji zainstalowano również nowe systemy sterowania ruchem kolejowym i przebudowano nastawnię dysponującą. – Urządzenia mechaniczne gabarytowo nie mieściły się w budynku. Z tego miejsca sterowany jest ruch na odcinkach z Pruszcza do Wrzeszcza oraz z Gdyni do Wrzeszcza, dodaje Ewa Symonowicz-Ginter.
Każdy z peronów to koszt 9 milionów złotych. Cała inwestycja we Wrzeszczu kosztowała 150 milionów.