Do połowy grudnia będą musieli poczekać Pomorzanie na regularne kursy pociągów PKM z Gdyni do Kościerzyny i Gdańska. Na początek, czyli we wrześniu będzie tylko pięć par pociągów.
W nowym rozkładzie, już po remoncie linii, połączeń dziennie powinno być 55. Jak mówi Bartłomiej Buczek z Szybkiej Kolei Miejskiej, do Kościerzyny ma jeździć jedenaście par pociągów na dobę. – Mieszkańcy Kościerzyny z pewnością skorzystają z dobrodziejstwa PKM. W sezonie rozkład będzie wzbogacony o pociągi z Kościerzyny do Gdyni przez Kartuzy. To taka oferta turystyczna. Będą też dwie pary sezonowych pociągów z Kościerzyny do Gdańska.
Możliwe będą też wygodne przesiadki w Gdańsku Osowej. – Przewidywać będziemy krótkie, 5-minutowe przesiadki między pociągami linii 201 z Gdyni na linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i dalej do Gdańska Wrzeszcza.
Plan kursowania najprawdopodobniej zostanie zatwierdzony w połowie września. W przyszłym roku mają być także oddane do użytku przystanki Kack i Stadion w Gdyni.
Pierwsze kolejki PKM wyjadą na tory 1 września tego roku. Fot. Agencja KFP/Mateusz Ochocki
Pomorska Kolej Metropolitalna nie zmieni radykalnie funkcjonowania komunikacji miejskiej w Trójmieście. Jak zapewnia Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego, będą dodatkowe połączenia na Morenie. Tramwaj nr 10 pojedzie do przystanku w Brętowie, a do Jasienia wydłużone zostaną linie autobusowe 127 i 130. – Pasażerowie nie stracą na zmianach. Wszystkie prowadzą do tego, żeby uzyskać lepszą komunikację w mieście, mówi.
Obserwację ruchu w swoich autobusach zapowiada tymczasem przewoźnik GRYF, który kursuje między Gdańskiem a Kartuzami. Każdego dnia pasażerów wozi tu 37 par autobusów, od października na linię kolejową wyjedzie 17 par pociągów. Jak mówi przedstawiciel firmy Paweł Misiak, niewykluczone jest uszczuplenie oferty. – Część pasażerów będzie jeździć kolejkami, część autobusami, więc należy spodziewać się zmniejszenia liczby połączeń autobusowych.
Wnętrze kolejek PKM. Fot. Agencja KFP/Krzysztof Mystkowski
sk/dr