Sobota dniem otwartym tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku [PROGRAM]

tunel pod martwa wisla budowa

Na sobotę 23 kwietnia zaplanowano dzień otwarty tunelu pod Martwą Wisłą. To pierwsza okazja, by na żywo zobaczyć gotową jedną z największych inwestycji ostatnich lat w Gdańsku.

W imprezie weźmie udział prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, który osobiście zaprosi mieszkańców miasta do obejrzenia gotowej inwestycji. Dzień Otwarty został podzielony na trzy części – dla rowerzystów, biegaczy i pieszych.

Jako pierwsi nowy tunel zobaczą rowerzyści (zbiórka przed tunelem od strony Węzła Marynarki Polskiej o godz. 9:00, przejazd o godz. 9:30). Tuż po nich do tunelu wpuszczeni zostaną biegacze (zbiórka przed tunelem o godz. 10:30, bieg o godz. 11:00). Ostatni będą piesi – zbiórka o godz. 12:45, przemarsz o godz. 13:15.

Tunel będzie otwarty dla zwiedzających do godz. 17:00. Organizatorzy zachęcają do przyjścia w kolorowych przebraniach i z instrumentami muzycznymi. Przy Węźle Marynarki Polskiej na zgłodniałych czekać będą food tracki.

WIĘCEJ TRAMWAJÓW I AUTOBUSÓW

Z myślą o uczestnikach Dnia Otwartego gdańskie ZTM zapowiedziało więcej kursów tramwajów linii 7 i 10. W stronę Nowego Portu pojazdy pojadą co 10 minut. Uruchomiona zostanie także dodatkowa linia autobusowa 658 na trasie Wrzeszcz PKP – Hynka – Jana Pawła II – Czarny Dwór – Tunel pod Martwą Wisłą. W rejonie tunelu autobus będzie dojeżdżał do przystanku „Stadion Energa Gdańsk”, który będzie jednocześnie początkowym przystankiem w stronę Wrzeszcza. Autobusy będą kursować co 5 minut.

Budowa tunelu pod Martwą Wisłą. Fot. Agencja KFP/Krzysztof Mystkowski

Tunel oficjalnie zostanie otwarty dla ruchu samochodów dopiero w niedzielę 24 kwietnia. Szlabany zostaną otwarte po godz. 10:00, nieco później tunelem przejedzie prezydent Gdańska wraz ze zwycięzcą licytacji, która odbyła się w ramach WOŚP.

INWESTYCJA W LICZBACH

Budowa tunelu pod Martwą Wisłą ruszyła w 2011 roku. W sumie inwestycja kosztowała 885 mln złotych i zużyto do niej 800 ton asfaltu. Całkowita długość jednej nitki tunelu to 1,3 kilometra. Bezpieczeństwo w środku ma zapewnić aż 112 kamer monitoringu. Ostrzeżenia będą podawane kierowcom przez 40 zainstalowanych w konstrukcji głośników.

tunel pod martwa wisla gik2 strTunel pod Martwą Wisłą w budowie. Fot. materiały prasowe GIK

Dominika Raszkiewicz/mat
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj