Od września więcej towarów przejeżdża przez kolejowy most na Martwej Wiśle. Nawet do 180 składów w ciągu doby

Zgodnie z planem od września w Gdańsku kolejowy most na Martwej Wiśle obsługuje pociągi na dwóch torach. Już w środę w południe po drugim torze po raz pierwszy przejechał pierwszy pociąg towarowy. Skład przewoźnika CTL Logistics wyruszył z Portu Północnego. Jazda po jednym torze była możliwa od stycznia br.

Modernizacja linii z Pruszcza Gdańskiego do Portu Gdańsk usprawnia przewozy towarowe w rejonie portu. Dzięki budowie nowych torów na linii nr 226 i modernizacji już istniejących, pociągi jadą z prędkością nawet do 100 km/h. Nowa przeprawa przez Martwą Wisłę 6-krotnie zwiększyła możliwości kolejowego szlaku handlowego. Bardziej przestrzenna konstrukcja mostu ułatwiła także żeglugę.

180 SKŁADÓW W CIĄGU DOBY

Pomorska inwestycja jest szczególnie ważna ze względów ekonomicznych dla przewozów towarowych w kraju i usprawnieniu połączenia w ważnym punktem załadunkowo-rozładunkowym jakim jest port Gdańsk Północ. Największym obiektem inżynieryjnym, który powstał w ramach modernizacji szlaku towarowego z Pruszcza Gdańskiego do Portu Gdańsk jest 124-metrowy most na Martwej Wiśle. Został wyposażony w dwa tory, w miejsce jednego – co umożliwia przejazd większej liczby cięższych pociągów. Nowoczesna konstrukcja mostu pozwala na przejazd do 180 składów w ciągu doby. Od stycznia pociągi jeździły już jednym torem. Od września możliwa jest jazda dwutorowa. Koszt budowy mostu to 35 mln zł.

LEPSZE WARUNKI ŻEGLUGI

Modernizacja mostu wpłynęła także na poprawę warunków żeglugi, poprzez czterokrotne poszerzenie toru wodnego – do 50 metrów. Obiekt jest też wyższy (światło mostu ma 9 metrów), dzięki czemu mogą pod nim przepływać statki z większym ładunkiem – nie z jedną, jak dotychczas, ale nawet trzema warstwami kontenerów.

Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk o wartości 370 mln zł, poza uruchomieniem dwutorowej linii kolejowej i wyposażeniem jej w nową sieć trakcyjną, obejmuje modernizację lub budowę 24 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) oraz montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

PKP USPRAWNI DOSTĘP DO PORTÓW

Projekt jest jednym z elementów szerszego programu – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zmodernizują infrastrukturę kolejową związaną z dostępem do portów morskich – nie tylko w Gdańsku, ale także w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Nowe inwestycje poprawią warunki transportu towarów, a tym samym, pozytywnie wpłyną na konkurencyjność kolejowych przewozów towarowych.

 

puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj