O 6 hektarów powiększy się powierzchnia Księstwa Monako, a w czasie robót z tym związanych wykorzystana zostanie innowacyjna konstrukcja, która powstaje w gdyńskiej stoczni CRIST.
Nowoczesna jednostka NB56 ma powstać w czasie 9 miesięcy i dwóch dni. Budowany dok będzie wyposażony we własny napęd i posłuży do zatapiania fundamentów, na których powstaną apartamentowce. Masa pojedynczego fundamentu to 12 tys. ton.
PROMENADY, PARKINGI I PORT
Osiedle stanie się atrakcją turystyczną, a jego niecodzienne położenie ma przyciągać inwestorów. Na powierzchni 60 tys. m kw. powstaną promenady, park, parking i port.
Umowę dotyczącą udziału w projekcie „Extension en mer de Monaco” przedstawiciele stoczni podpisali 2 września – donosi serwis gospodarkamorska.pl. Klientem polskiej stoczni jest francuska firma Bouygues odpowiedzialna za budowę nowej dzielnicy Księstwa Monako.
REKORD GDYŃSKIEJ STOCZNI
Jak podkreślają przedstawiciele stoczni CRIST, na uwagę zasługuje fakt, że w czasie budowy doku zostanie wykorzystana wiedza i doświadczenie Polaków. Zadaniem stoczni jest opracowanie projektu, budowa i testy nowej jednostki. Budowany pływający dok zostanie wyposażony w innowacyjny system balastowy i pomiarowy, który pozwoli na jego ciągłe wypoziomowanie.
NB56 zostanie oddany do użytku w czerwcu 2017 roku. Budowa w takim tempie będzie rekordem dla gdyńskiej stoczni.
GŁÓWNE PARAMETRY JEDNOSTKI NB56
– długość: 56,4m;
– szerokość: 49,3m;
– wysokość: 25,5m do górnego pokładu;
– powierzchnia robocza pokładu głównego: 56,4×34,72;
– masa netto jednostki: ponad 3000 ton.
gospodarkamorska.pl/puch