To już druga edycja „nagiego” kalendarza z udziałem trójmiejskich crossfitowców. Podobnie jak w zeszłym roku, sportowcy rozebrali się dla kobiet chorych na raka piersi. Męskie ciała mają przyciągnąć uwagę pań. Nadrzędnym celem jest jednak podnoszenie świadomości dotyczącej choroby nowotworowej oraz metod profilaktyki.
„Power of Community” nie jest zwyczajnym kalendarzem, to wydawnictwo, z którego powstaniem związana jest działalność Fundacji Onkocafe, a dokładnie kampania edukacyjna „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Pomysłodawcy kampanii chcą zachęcić kobiety do regularnych badań oraz podkreślić rolę mężczyzn, jako świadomych partnerów ofiarowujących wsparcie i wiedzę.
CZYM BĘDZIE SIĘ WYRÓŻNIAŁ TEGOROCZNY KALENDARZ?
– W tym roku wysoko postawiliśmy sobie poprzeczkę, zdjęcia są robione w dzień, przy naturalnym świetle, oraz w kolorze. Wybraliśmy 12 sportowców z całego Trójmiasta, w związku z czym sylwetki są jeszcze lepsze. Ciekawością jest też realizacja sesji w jednej z hali stoczni – surowy industrialny klimat, beton, gdzie nie gdzie spojrzeć dźwigi. Kalendarz jest bardzo męski i naprawdę wyjątkowy – mówi organizator akcji Kuba Popławski.
Sesja odbyła się w sierpniu w postoczniowym budynku w Gdańsku i trwała cztery dni. Autorem zdjęć jest Jan Górczak. W odróżnieni od zeszłorocznych, czarno-białych fotografii, nowe są żywsze i bardziej wymagające dla modeli. Jak podkreśla Popławski, zdjęcia w robione w pełnym świetle ukazują każdy mankament sylwetki.
„POWER OF COMMUNITY” 2017 TO EFEKT CIĘŻKIEJ PRACY
Przygotowania do sesji obejmowały nie tylko logistykę związaną z samym wykonaniem zdjęć. Mimo tego że crossfit potrafi wspaniale budować sylwetkę, panowie musieli dać z siebie wszystko, by wcielić się w role fotomodeli. Trening i odpowiednia dieta pozwolił pozującym na maksymalne zredukowanie tkanki tłuszczowej. Pomocną dłoń wyciągnął w stronę crossfitowców Bartosz Trąbka – trener indywidualny specjalizujący się w przygotowaniu kulturystycznym i udzielający także porad dietetycznych. Sam Popławski przyznaje w wywiadzie dla serwisu zatokapiekna.pl, że pił 8-11 litrów wody dziennie przez dwa tygodnie, by zredukować ilość przyjmowanych płynów przed sesją. Taki zabieg sprawia, że organizm się odwania, a dzięki temu inaczej wygląda gra mięśni… Wystarczy jeszcze trenować 9 razy w tygodniu.
Fot. Jan Górczak
„BREASTFIT”, CZYLI CROSSFIT I BIUST W JEDNYM
„BreastFit” to nawiązanie do „CrossFitu”. Jak można przeczytać na stronie fundacji: „W ramach kampanii pojawią się plakaty nawiązujące do nowej dyscypliny sportu – BreastFitu, zachęcające mężczyzn do rozmów z kobietami na temat samobadania piersi, a także na temat codziennych wyzwań, które niesie ze sobą choroba. Pomogą w tym także materiały instruktażowe – w tym instrukcja dla partnerów – jak wspólnie przeprowadzić badanie biustu w warunkach domowych. Intensywne działania edukacyjne będą prowadzone na Facebooku Fundacji oraz w mediach”.
GDZIE MOŻNA KUPIĆ NOWY KALENDARZ?
Nowy kalendarz, w którym występują sportowcy sześciu trójmiejskich klubów crossfitowych będzie można kupić w klubach sportowych oraz za pomocą internetu, korzystając ze strony www.onkocafe.pl.
– Kampania, porusza bardzo ważny temat troski o kobietę i jej zdrowie. Pokazujemy, że silny mężczyzna to taki, który umie zadbać nie tylko o siebie, ale i o sprawy ważne dla jego kobiety. Naszym celem jest między innymi zainspirowanie mężczyzn, by troszczyli się o kobiety cały rok. Liczby mówią wprost – z 5000 kobiet, które każdego roku umierają na raka piersi, 3000 można uratować dzięki badaniom – przypomina Kuba Popławski.
Dowiedz się więcej na temat akcji oraz kup kalendarz >>> TUTAJ.
puch