Do danej wiadomości Google zamierza wprowadzić link, który pozwoli sprawdzić, czy publikacja jest rzetelna.
Google nie tylko chce przekazywać najświeższe informacje, ale też te które opierają się na faktach. Na stronach internetowych można znaleźć multum informacji na różne tematy, ale rzecz w tym, aby były one rzetelne. Użytkownicy mają często problem z zweryfikowaniem danej informacji i w tym przypadku z pomocą przychodzi Google.
INSPIRACJA
Pomysł Google zaczerpnęło ze stron typu „fast-checking”. Jest ich ponad sto i zajmują się one właśnie weryfikacją faktów. Wyszukiwarka jednak zaznacza, że dołoży wszelkich starań, aby sprawdzać również takie strony i w razie potrzeby usuwać z nich błędne informacje.
Nowa funkcja ma polegać na tym, że obok linku do źródła, będzie dodany odnośnik, który przekieruje nas do analizy zawartych w tekście informacji.
Na razie funkcja ma się pojawić w USA i Wielkiej Brytanii, jednak ma być ona w późniejszym czasie dostępna dla użytkowników całego świata.