Największa inwestycja drogowa w Wejherowie. Krajowa szóstka zostanie odciążona

To ma być największy projekt drogowy w skali miasta. Pozwoli rozwiązać problem komunikacyjny w Wejherowie. Bezkolizyjne połączenie dwóch części miasta z drogą krajową nr 6, czyli „Węzeł Zryw”, to najdroższa inwestycja drogowa w Wejherowie. Jej koszt szacowany jest na 60 mln złotych, a prace podzielone zostały na trzy etapy.

PIERWSZY ETAP ZAKOŃCZONY

W zeszłym tygodniu zakończyła się realizacja pierwszego etapu obejmująca budowę ulicy Patoka do ulicy Gryfa Pomorskiego wraz z dwoma rondami. Koszt tej części inwestycji wyniósł 6 mln złotych. Dofinansowanie w wysokości 2,5 mln złotych zostało uzyskane z Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019. Dodatkowa kwota w wysokości 220 tysięcy złotych otrzymana jest z przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gdyni. W ramach inwestycji wybudowano kanalizację deszczową na ulicy Gryfa Pomorskiego.

– Powstaje nowy układ drogowy w Śmiechowie wraz z „Węzłem Zryw”. Zaplanowany jest na kilka lat, gdyż to ogromne i ambitne zadanie – mówi Krzysztof Hildebrandt, prezydent Wejherowa.

Kolejny etap przewidziany na 2017 rok obejmuje połączenie nowo wybudowanej infrastruktury z krajową szóstką. 

TUNEL

W następnym latach wraz z pozyskiwaniem kolejnych środków, planowane jest wykonanie tunelu pod drogą krajową nr 6 oraz pod torami kolejowymi.  Na razie projekt tunelu odsunięty jest na dalszy plan z powodu hierarchii pozyskiwania i wykorzystywania środków unijnych.  

Do tej pory wykonano 647 metrów bieżących nowej nawierzchni asfaltowej, 3 tysiące metrów kwadratowych chodników wraz ze ścieżkami rowerowymi, dwa ronda, dokonano przebudowy instalacji gazowych i wodociągowych oraz zainstalowano monitoring. Jak podkreślają władze miasta, współpraca z podwykonawcą idzie terminowo i zgodnie z planem. 

Planowane jest też wykonanie zbiornika retencyjnego oraz dwóch łącznic do drogi krajowej nr 6 oraz ul Jaśminowej. W najbliższych latach na terenie Wejherowa uruchomione zostaną łącznie 4 ronda. Powstanie 6 kilometrów nowych nawierzchni oraz 2 tunele podziemne.

Bezkolizyjne połączenie ma usprawnić ruch miedzy północną a południową częścią miasta. Przede wszystkim jednak, nowe odcinki drogowe mają wpłynąć na bezpieczeństwo oraz odciążenie krajowej szóstki.

Jace Klejment
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj