„Dzielnicowa” linia autobusowa 268 w Gdańsku-Kokoszkach. Sprawniejszy dojazd do PKM

KOKOSZKI

Nowa linia to odpowiedź na apel do władz miasta sprzed kilku miesięcy. Mieszkańcom Kokoszek brakowało bezpośredniego połączenia z przystankiem PKM Kiełpinek.
Mieszkańcy Kokoszek zwrócili uwagę na problem z komunikacją miejską na terenie dzielnicy na początku tego roku. Mówili o potrzebie „wewnętrznej” komunikacji jak np. w Śródmieściu czy na osiedlu Wzgórze Mickiewicza, gdzie zamiast autobusów jeżdżą niewielkie busiki.

– Takie przydałyby się też u nas. Nasza dzielnica ma prawie 20 km kw powierzchni, ciężko się tu zintegrować i dostać do sąsiada mieszkającego kilka kilometrów dalej – argumentowała mieszkanka Kokoszek.

„KLUCZOWE JEST WZMACNIANIE PKM”

Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego przeanalizowali sytuację i zaproponowali utworzenie wewnętrznej linii autobusowej, która zasili Pomorską Kolej Metropolitalną.

– Dla nas kluczowe jest wzmacnianie PKM, która jest nową osią komunikacyjną w Gdańsku i powinna przejąć część ruchu – podkreśla Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska. – Co do konkretnych rozwiązań na terenie Kokoszek – zwróciliśmy się do Rady Dzielnicy o wyznaczenie trasy. Praktycznie cały przebieg nowej linii został zgłoszony właśnie przez zarząd dzielnicy – dodaje.

Zaproponowany przebieg „dzielnicowej” linii to: PKM Kiełpinek, Szczęśliwa, Al. Kazimierza Jagiellończyka, Kartuska, Kalinowa, Malinowa, Kminkowa, Azaliowa, Szafranowa, Św. Brata Alberta, Osiedlowa, Fabryczna, Nowatorów, Budowlanych, Maszynowa, Nowatorów, Metalowców, Św. Brata Alberta, Szafranowa, Azaliowa, Kminkowa, Malinowa, Kalinowa, Otomińska, Goplańska, pętla Węsierska, pętla Goplańska, Otomińska, Kartuska, Al. Kazimierza Jagiellończyka, Szczęśliwa, PKM Kiełpinek.

Fot. Rada Dzielnicy Kokoszki
– To propozycja na dobry początek, choć zdajemy sobie sprawę, że zapotrzebowanie na komunikację jest dużo większe. Kiedy nowa wewnątrzdzielnicowa linia będzie już funkcjonować, będziemy się przyglądać temu, jakim cieszy się zainteresowaniem. Jeżeli na niektórych odcinkach będzie ono niewielkie, wówczas będziemy myśleć o ewentualnych korektach. Niewykluczone więc, że w przyszłości „wypadnie” któraś z ulic, a w jej miejsce dołączona zostanie inna ulica – tłumaczy Krzysztof Nowotarski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Kokoszki. – Muszę też zaznaczyć, że nie chcieliśmy kierować tej linii na ul. Kartuską. Powód jest jeden: gdybyśmy się na to zdecydowali, autobus więcej stałby w korkach niż jeździł.

OGRANICZENIA BUDŻETOWE

– Chcielibyśmy, by nowa linia miała jak najdłuższą trasę, ale jesteśmy ograniczeni tzw. wozokilometrami, a konkretnie – budżetem na ten cel. Do dyspozycji mamy 253 wozokilometry, które pozwoliły połączyć nową linią większość osiedli w naszej dzielnicy – mówi Witold Bądkowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Kokoszki. – Oczywiście, będziemy się starać o większą liczbę wozokilometrów, dzięki którym w przyszłości uda się połączyć m.in. z ul. Bysewską

Zmian nie wyklucza też Piotr Grzelak.

– Jesteśmy otwarci na pewne korekty w ramach liczby wozokilometrów, które przeznaczyliśmy na tą linię. By móc wprowadzić zmiany, spełnione muszą być także warunki techniczne, a więc autobus będzie musiał przejechać bez problemu zaproponowaną trasą, oraz warunki racjonalne: nie puścimy autobusu np. przez pole – zaznacza wiceprezydent Grzelak.

Po Kokoszkach będą jeździć minibusy mieszczące 32 osoby. Nowa linia uruchomiona zostanie 15 stycznia 2017 r. Bedzie miała numer 268.

gdansk.pl/mro
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj